کد خبر : 71508

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6

در این گزارش مشخصات مزدا ۳ سال ۲۰۲۱ در مقابل مزدا ۶ سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سدان‌ها از قدیم، اصلی‌ترین انتخاب خانواده‌ها در بازار خودرو بوده اند. سدان‌ها به دلیل نوع طراحی و فضای زیاد صندوق عقب و کابین جادار، معمولا مصارف خانوادگی دارند و کمتر پیش می‌آید که خریداران جوان، آن‌ها را به هاچ بک ها، کوپه‌ها و کبریولت‌ها ترجیح دهند.

بسیاری از خودروسازان که خودروهای سدان می سازند طرفداران خود را از دست داده اند اما برخی از شرکت ها برای جلوگیری از این اتفاق به سراغ ارتقا محصولات خود می روند که شرکت مزدا از جمله آنهاست؛ این شرکت همچنان به ارتقا محصولات خود ادامه می‌دهد و در نتیجه برخی از بهترین خودروهای خانوادگی  همه جانبه که تا به حال به بازار آمده، را ارائه می‌کند.

مانند بسیاری از برند‌های دیگر، مزدا از یک سیستم الفبایی عددی استفاده می‌کند که با آن ماشین‌های خود را قیمت گذاری می‌کند. در این گزارش، 2 خودرو مزدا 3 و مزدا 6 را برای مقایسه آورده ایم که از نظر ظاهری بسیار شبیه به هستند اما مزدا ۳ از نظر اندازه کمی کوچکتر از ۶ است. 

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

مزدا ۳: به غیر از موتور معمولی ۲.۵ لیتری  با ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور که در مدل ۶ سال ۲۰۲۱ به بعد نیز موجود است، مدل ۳ دارای موتور ۲.۵ لیتری توربو است. درست مانند ۶، این خودرو نیز اگر با سوخت اکتان تغذیه شود، ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

با سوخت معمولی، قدرت در مزدا ۳ به ۲۲۷ اسب بخار کاهش می‌یابد، اما گشتاور تنها ۱۰ پوند فوت کاهش می‌یابد. یک خودرو با جعبه دنده شش سرعته دستی در دسترس است، اما فقط در تریم پریمیوم هاچ بک موجود است. در حالی که تمام تریم‌های دیگر از جمله هر تریم سدان و پیشرانه‌های توربو تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

صحبت از این سدان است، این خودرو اگر با یک موتور ۲.۰ لیتری انحصاری عرضه شود ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند. این خودرو که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است، چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و تنها با تریم پایه S موجود است.

مزدا ۶: خریداران می توانند این خودرو را با 2 پیشرانه انتخاب کنند؛ حجم موتور هر دو ۲.۵ لیتر بوده، اما یکی توربوشارژ است که می تواند بدون تقویت موتور ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته ارائه می شود.

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

با افزودن یک توربوشارژر به این موتور، توان خروجی به ۲۲۷ اسب بخار می‌رسد که اگر سوخت اکتان به آن اضافه شود می تواند تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور همچنین با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به خوبی فعالیت می کند اما به لطف سبک متفاوت انتقال نیرو در توربو، دارای نسبت دنده‌های متفاوتی است.

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

مزدا ۳: این 2 خودرو از نظر فناوری مشابه یکدیگر هستند؛ این خودرو با یک سیستم صوتی BOSE با ۱۲ بلندگو در دسترس است و ۸ بلندگو به صورت استاندارد ارائه می‌شود. یک صفحه نمایش مرکزی ۸.۸ اینچی گران قیمت و گسترده به نظر می‌رسد. نمایشگر پشت آمپری ۷ اینچی با قابلیت تنظیم مجدد TFT به رانندگان اجازه می‌دهد تا فانتزی‌های Top Gun خود را اجرا کنند.

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

در حالی که فناوری ایمنی مانند کروز کنترل راداری و کمک حفظ خطوط به صورت استاندارد در دسترس هستند. ویژگی‌های ضروری مانند نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک عقب در دسترس هستند که در تریم های بالایی می توان آنها را در اختیار داشت. برخی که نیاز به ترمز هوشمند همراه با نظارت بر نقاط کور دارند می توانند آنها را در تریم Turbo Premium Plus داشته باشند.

 

مزدا ۶: در این نسخه از مزدا، مجموعه ای از فناوری های ایمنی استاندارد ارائه می شود، به این معنی که مزدا ۶ به بسیاری از ویژگی‌ها مجهز است. این خودرو از رنگ بدنه خاکستری پلی متال با عناصر مشکی براق در اسپویلر لبه صندوق و آینه‌بغل‌ها سود می‌برد. سدان موردبحث از رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی، صندلی‌های چرم قرمز و تریم مشکی داخل کابین برخوردار شده است. 

مقایسه مزدا 3 و مزدا 6 + فیلم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها