کد خبر : 52294

مقایسه سوزوکی کیزاشی و مزدا 3

مقایسه سوزوکی کیزاشی و مزدا 3

مشخصات فنی خودروسوزوکی کیزاشی و مزدا 3 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی سوزوکی کیزاشی:

کیزاشی با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری روانه بازار ایران شد. این پیشرانه، قادر است در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است، که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

البته برای دوست داران دنده‌های دستی، این خودرو در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می‌شود. این خودرو، برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی، قادر است در مدت زمان ۸.۸ ثانیه با گیربکس CVT از صفر تا صد شتاب گیرد؛ که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می‌یابد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۸ اینچی در مدل فول و رینگ ۱۷ اینچی در مدل نیمه فول، ۵ ستاره از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده NHTSA ، سیستم فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع ، دارای کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش ، کنترل سیستم صوتی ، سه محل اتصال صندلی کودک (صندلی عقب)، قفل مرکزی و ورود بدون کلید ، کلید روشن و خاموش خودرو ، سیستم یکپارجه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش و سیستم ضدسرقت immobilizer  اشاره کرد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

 همچنین در مدل فول این امکانات نیز وجود دارند: کنترل سیستم تثبیت سرعت، چراغ‌ها HID ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، تنظیم اتوماتیک سطح روشنایی و سیستم شستشو (چراغ‌های جلو) ، صندلی راننده (۱۰ حرکت) و سرنشین (۴ حرکت) با تنظیم برقی ، صندلی راننده دارای ۳ حافظه تنظیم اتوماتیک ، روکش صندلی‌ها و تودوزی چرمی ، گرمکن صندلی راننده و سرنشین ، آیینه‌های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی ، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، روکش چرم فرمان، سقف شیشه‌ای برقی (دارای Anti pinch) ، اهرم‌های دوگانه تعویض دنده روی فرمان (Shift Paddles) ، سیستم تثبیت سرعت (Cruise-control) .

معرفی مزدا 3:

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید شد. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶–۱۳۸۹ و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران کرد که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی Euro۴ ، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری ، گیربکس ۵ سرعته با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی ، فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در ۴ جهت ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع کنترل خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو ، گرمکن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دمای متفاوت و سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در ۴ جهت  اشاره کرد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به شیشه بالابر برقی درب‌ها و قابلیت برگشت اتوماتیک (درب راننده) ، نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال ، مه‌شکن جلو و عقب، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور، قفل مرکزی و ریموت کنترل ، سیستم قفل دوبله ، چراغ‌های LED عقب ،مجهز به سیستم ضدسرقت و دزدگیر، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرمکن روی آینه ، کامپیور سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو ، کمربند ایمنی با قابلیت پیش‌کشاننده در هنگام ضربه است.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

از دیگر امکانات این خودرو می توان روکش چرمی دسته دنده ، سوئیچ با سیستم هوشمند ، سانروف، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ،روکش چرمی صندلی‌ها ، سیستم استارت دکمه‌ای ، چراغ‌های زنون جلو ، تنظیم زاویه چراغ‌های جلو به صورت خودکار ، برف‌پاک‌کن‌های خودکار (سنسور باران) ، چرخش همزمان چراغ‌های جلو با فرمان (AFS)، شیشه شوی چراغ‌های جلو و قابلیت تعویض دنده بصورت دستی از روی فرمان را نام برد.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با مزدا 3 + مشخصات فنی

خودرو
سوزوکی کیزاشی فول مزدا 3
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2010 2010
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2400سی سی 2000سی سی
حداکثر قدرت
185 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 145 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
230 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 187 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
خودکار CVT 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
8.8 ثانیه 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت
205 کیلومتر در ساعت 210 کیلومتر در ساعت
وزن
1510 کیلوگرم 1340 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4650 طول - 1820 عرض - 1480 ارتفاع 4580 طول - 1755 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2700 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
10.2 لیتر در هر صد کیلومتر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
7.8 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
65 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
میزان تولید CO2
- گرم در هر کیلومتر 183 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمز جلودیسکی تهویه شونده - ترمز عقب دیسکی - ترمز ضدقفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD- سیستم کمکی ترمز ABS - برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) سیستم کنترل پایداری (DSC) - ABS - EBD - سیستم کنترل لغزش (TRC) - ترمز کمکی (BA)
کیسه هوا
هفت عدد کیسه هوا (روبرو2, جانبی 2, پرده‌ای 2, زانوی راننده 1) کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای - مجموعا 6 عدد کیسه هوا
سیستم صوتی
رادیو و پخش لوح فشرده با قابلیت پخش MP3 - چهار عدد بلندگوی اصلی - دو عدد تویتر - یک عدد بلندگوی مرکزی - درگاه USB برای پخش مستقیم MP3- همچنین در مدل فول سیستم صوتی حرفه‌ای Rockford Fosgate و یک عدد ساب ووفر نیز وجود دارد سیستم صوتی حرفه‌ای MP3 با ورودی AUX و با قابلیت کنترل از روی فرمان - 6 بلندگو

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها