کد خبر : 56653

مقایسه مزدا 3 و رنو مگان 2000

مقایسه مزدا 3 و رنو مگان 2000

مشخصات فنی خودرو مزدا 3 و مگان 2000 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش  می‌خواهیم دو خودرو مزدا 3 تیپ 3 و مگان 2000 را با هم مقایسه کنیم و جزئیات فنی این دو را در مقابل یکدیگر بگذاریم تا اگر قصد خریدشان را داریم با اطلاعاتی کامل‌تر دست به سراغشان برویم. 

معرفی مزدا 3 و مگان 2000

رنو مگان

بیش از یک دهه از حضور مزدا 3 در بازار ایران می‌گذرد و بدون اغراق این خودرو را می‌توان از موفق‌ترین خارجی‌های تاریخ بازار خودرو نامید. بهمن موتور در سال 1386 نسل نخست مزدا 3 را به بازار ایران آورد و در آن زمان به دلیل توانمندی خوب فنی و ظاهر گیرایش به سرعت به انتخاب نخست بسیاری از افراد تبدیل شد. این مدل مزدا 3  که مورد بحث ماست تا سال 1389 در سه تیپ مختلف در کشور مونتاژ می‌شد تا اینکه از آغاز دهه 90 جای خود را به مزدا 3 نیو داد. در عین حال رنو فرانسه نیز یکی از خوش سابقه‌ترین خودروسازان حاضر در بازار ایران است. این شرکت فرانسوی نسل دوم رنو مگان را در سال 2002 در دو تیپ هاچبک و سدان بر مدار تولید قرار داد و در اواخر دهه 80 شمسی شرکت پارس خودرو در قراردادی با رنو مونتاژ این خودرو را از سال 1387 در ایران آغاز نمود. در سال نخست تنها موتور 1.6 لیتری تولید می‌شد و از سال 1388 مگان با موتور 2000 سی‌سی روانه بازار شد.

مشخصه‌های فنی مزدا 3 و مگان 2000

مزدا 3

مزدا 3 از آن دست خودروهایی است که با ورود به کشور با اقبال بسیار خوبی مواجه شد. خودرویی شهری با پیشرانه چهار سیلندر شانزده سوپاپه است که حجم موتور آن 2000 سی‌سی بوده و حداکثر قدرت آن 147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاورش برابر با 187 نیوتن متر است. این خودرو سرعت صفر تا 100 را در 9.1 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 210 کیلیومتر بر ساعت دارد. اما مگان نیز به پشتوانه مونتاژ با کیفیتی که از سوی پارس خودرو بر روی آن اعمال شده طرفداران خاصی دارد. این سدان فرانسوی یک موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپه با حجم 2000 سی‌سی در اختیار دارد که حداکثر قدرت آن 136 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاورش برابر با 188 نیوتن متر است. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 11.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش چیزی در حدود 195 کیلومتر در ساعت است.

مقایسه طراحی مزدا 3 با  مگان 2000

مگان

در مقایسه ظاهر این دو خودرو احتمالا به همان اندازه که یک طرف شیفته یکی از آن‌ها می‌شود، طرف دیگر به همان اندازه خودرو مقابل را کسل کننده خواهد نامید! اما بد نیست نیست بدانیم این اختلاف نظر طرفداران این دو خودرو به دلیل کم و کاستی هیچکدام نیست، بلکه سبک طراحی و جامعه هدف دو خودرو متفاوت است. مزدا 3 کاملا ظاهری جوان پسند و اسپرت دارد که حالت کشیده چراغ‌ها و  جلوپنجره کوچک آن نمای آن را خشن و جذاب کرده است. اگرچه در این بخش نمای پشتی مزدا 3 چندان گیرا و کار شده به نظر نمی‌رسد اما باز هم توازن خودرو را به هم نریخته است. در نقطه مقابل، مگان طراحی کاملا متفاوتی دارد و می‌توان آن را مناسب برای خانواده‌ها دانست. چراغ‌های چهارضلعی و کشیده مگان نمای جلو را کاملا خاص کرده و فرم قرارگیری لوگو رنو را بسیار جذاب کرده است. ضربه‌گیرهای پلاستیکی مشکی‌رنگ و گلگیرهای برآمده، نمای کناری را نیز از ساده بودن درآورده و همین وضعیت در نمای پشت ادامه یافته تا با استفاده از چراغ‌های بزرگ و یک تکه ظاهری خاص و منحصر بفرد به بیننده منتقل شود.

مقایسه فنی مزدا 3 با مگان 2000

مشخصات

مگان 2000

مزدا 3 تیپ 3

حجم موتور

2000 سی‌سی

2000 سی‌سی

قدرت موتور

136 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

147 اسب بخار در 6000 دور

تعداد سیلندر/سوپاپ

4 سیلندر / 16 سوپاپ

4 سیلندر / 16 سوپاپ

جعبه دنده

4 دنده اتوماتیک

4 دنده اتوماتیک

شتاب صفر تا صد (ثانیه)

11.1

9.1

حداکثر سرعت KM/H

195

210

مصرف سوخت ترکیبی لیتر

7.5

8.2

حجم باک

60 لیتر

55 لیتر

تجهیزات ایمنی و امنیتی

2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – سیستمهای EBV و EBA به همراه ABS – قفل مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب – سیستم ضد قفل ABS به همراه EBD , EBA – قفل مرکزی دارای ریموت کنترل ، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده

امکانات رفاهی

سیستمهای تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی – رادیو / پخش کننده ی CD و USB / ipod – نمایشگر ساعت دیجیتال – سیستم صندلی‌های جلو تنظیم دستی به همراه کمربند ایمنی پیش کشنده به 3 نقطه اتصال – تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی – چراغ‌های هالوژن به همراه مه شکن جلو –مه‌شکن عقب – سنسور باران

سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک – سیستم صوتی MP3 به همراه ورودی AUX و کنترل از روی فرمان ، دارای 6 بلندگو – سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو ، پشت سری های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه، دارای روکش چرمی – آیینه‌های جانبی تنظیم برقی با قابلیت جمع شوندگی، گرمکن – شیشه بالابر برقی دربها و قابلیت برگشت اتوماتیک – دارای سانروف دو حالته

جمع‌بندی

مزدا 3

 

حتما تا اینجا متوجه شدید هر کدام از این دو خودرو در چه بخش‌هایی بر هم برتری دارند. پس مشخصا به دنبال این پاسخ نباشید که مگان بهتر است یا مزدا 3؛ بلکه ابتدای امر بایستی نیازهای خود را بشناسیم و سپس دست به انتخاب بزنیم. اگر به دنبال یک خودرو جوان‌پسند و اسپرت می‌گردید، قطعا مزدا 3 انتخاب خوبی خواهد بود و علاوه بر ظاهر آن، شتاب بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد. همچنین آپشن‌های بیشتری بر روی مزدا 3 سوار شده و کاملا نیازهایتان را برآورده می‌کند. در سوی مقابل اما مگان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خودرویی خانوادگی که ظاهری کاملا رضایت‌بخش داشته و کابین آن برای یک خانواده کاملا بر مزدا 3 برتری دارد. مگان مصرف سوخت پایین‌تری دارد و حجم باک آن هم بیشتر است. کیفیت مونتاژ آن هم بسیار بالاست و پس از چند وقت سواری متوجه آن خواهید شد. اگرچه مگان استهلاک بیشتری در مقایسه با مزدا 3 دارد اما در بازه قیمتی که درباره آن صحبت میکنیم احتمالا بتوانید مگان با سال تولید بالاتری تهیه کنید. در هر حال انتخاب میان این دو خودرو کاملا به نیازهای شما بستگی دارد و پیش از خرید علاوه بر شناخت این نیازها، حتما و حتما یک کارشناس را با خود همراه کنید تا ضرری از جانب افت قیمت آن به شما وارد نشود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها