کد خبر : 28584

قیمت وایر شمع خودرو (مهر 98)

قیمت وایر شمع خودرو (مهر 98)

در حال حاضر وایر شمع ایزل کد 023072 مناسب برای L90 حدود 33,000، وایر شمع پارس آذر کد 011 مناسب برای پراید 34,000، وایر شمع کد ۰۲۰ مناسب برای پژو پارس 43,000،بوت وایر شمع سمند سورن 58,000 و وایر شمع سمند 85,000 تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش خودروتک ، شمع خودرو قطعه ایست متشکل از الکترود، عایق چینی، واشر ها و غیره که در بالای سیلندر خودرو قرار دارد و با ایجاد جرقه زنی باعث انفجار بخار فشرده بنزین می شود.

از همین رو به صورت پیوسته ولتاژ بالایی از برق از وایر شمع ها عبور می کند و طبیعتا این وایرها به مرور زمان در برابر عبور جریان برق مقاوم می شوند. این مقاوم شدن در نهایت چنان افزایش پیدا می کند که جلوی جریان برق را می گیرد و طبیعتا میزان برق ورودی به شمع ها به شدت کاهش می یابد.

به صورت قطع نمی‌توان گفت چه زمانی برای تعویض وایر شمع مناسب است اما رقمی در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر معمولا برای تعویض این قطعه اعلام می‌شود. پیشنهاد می‌شود وایر شمع‌ها را هر چند وقت یکبار چک کنید

چرا که مشاهده ایراد در وایر شمع‌ها و برطرف کردن به موقع آن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های آتی شود. بهتر است دو سر وایرها و نحوه اتصال آن‌ها را به خوبی چک کنید زیرا در هنگام عبور از دست‌اندازها و به دلیل لرزش مداوم پیشرانه ممکن است وایرها شل شوند. وایرها دارای یک سر فلزی هستند که معمولا رسوب در آن ایجاد می‌شود و بهتر است در هنگام چک کردن رسوبات را نیز پاک کنید.

 به کار بردن وایرشمع‌های غیراستاندارد و متفرقه که در بازار وجود دارد مشکلات زیر را به وجود می‌آورد:

  • موجب احتراق ناقص سوخت و لرزش موتور می‌شود.
  • افت توان و کشش موتور را سبب می‌شود.
  • باعث افزایش مصرف سوخت و آلایندگی گازهای خروجی اگزوزمی گردد.
  • بالا رفتن دمای موتور ناشی از اعمال فشار بیش از حد به موتور
  • کربن گرفتگی سطح داخلی محفظه احتراق درون سرسیلندر و تاج پیستون و کاهش انتقال حرارت بین این قطعات
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها