کد خبر : 7079

قیمت انواع وایر خودرو در بازار + جدول

قیمت انواع وایر خودرو در بازار + جدول

متاسفانه طی چند ماه اخیر قیمت قطعات یدکی در بازار بیش از سه برابر شده است و حالا تعمیر و نگهداری از خودرو گران تر از همیشه تمام می شود. از این رو بسیاری از رانندگان خواسته و ناخواسته از تعمیرات غیر ضرروی خودداری می نمایند و همین امر می تواند منجر به بروز خسارات سنگین تر شود. تعویض

به گزارش خودروتک، وایرهای شمع یکی از تعمیرات کم هزینه ایست که می تواند در راستای افزایش عمر مفید خودرو موثر باشد. وظیفه وایر‌ها یا همان Spark Plug Wire در خودرو، رساندن برق از کویل (‌در خودرو‌های جدید‌تر‌)‌ یا رساندن برق از دلکو (‌در خودرو‌های قدیمی‌تر‌) به سر شمع‌هاست.

در واقع وایر‌های برق چند هزار ولتی – حدود 12000 ولت را به سر شمع‌ها می‌رسانند تا جرقه در زمان لازم زده شود. شنیدن کلمه چند هزار ولت کافی است تا اهمیت این قسمت برای ما کمی روشن شود چرا که وایر هم باید هر چه سریع‌تر و راحت‌تر این برق را به سر شمع‌ها برساند و هم از هدر رفت آن در میانه راه و تلفات انرژی جلوگیری کند.

وایرهای شمع خودرو معمولا از جنسی مقاوم و با دوام ساخته می شوند. چون قطعه متحرکی نیستند خورده نمی شوند. و اگر در نگهداری و بازدید از آنها دقت کافی خرج شود کمتر دردسرساز می شوند. یک وایر معیوب نه تنها ممکن است سبب بد کار کردن موتور شود بلکه سبب افزایش مصرف سوخت نیز خواهد شد. ممکن در صورت خراب بودن وایر بنزین نسوخته وارد مسیر اگزوز شود و کاتالیست های گرانقیمت خودرو را که این روزها قیمت آن ها چندین برابر نیز شده است خراب کند و همچنین بسیار اتفاق افتاده است که نشتی بنزین و جریان الکتریسیته در موتور به صورت همزمان وجود داشته است و سبب آتش گرفتن خودرو شود.

یکی از زمان های مناسب برای بازدید وایر ها زمانی است که شمع خودرو تعویض می شود. بنابراین با یک بازدید ساده می توان از صحت این قطعه اطمینان حاصل پیدا کرد و از رخ دادن حادثه های احتمالی جلوگیری کرد.

در ادامه با باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از وایرهای موجود در بازار:

وایر

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها