کد خبر : 28065

قیمت انواع تسمه دینام خودرو (جدول)

قیمت انواع تسمه دینام خودرو (جدول)

در حال حاضر قیمت تسمه دینام دانگیل مدل 4PK 855 مناسب برای پژو SLX حدود 49,000، تسمه کولر شیمیزو مدل AX34 مناسب برای پراید 120,000، تسمه دینام کیا کادنزا از سال 2013 تا 2016 حدود 149,000 و تسمه دینام پژو 206 سایز 1560 بوش 166,000 تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش خودروتک ، یکی از قطعاتی که در خودرو بسیار کاربردی است و باید همواره از سلامت آن آگاه بود، تسمه دینام یا تسمه پروانه خودرو است. این تسمه در حقیقت وظیفه انتقال قدرت موتور به قطعاتی همچون دینام، واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک را بر عهده دارد و با استفاده از قدرت دورانی موتور، این قطعات را به حرکت وا میدارد. تسمه دینام و تسمه پروانه باید به طور مرتب بازبینی و در صورت نیاز تعویض شوند.

اگر هر یک از تسمه های خودرو دچار پارگی شوند دستگاهی که نیرو خودرو به وسیله این تسمه دریافت می کرده مثل آلترناتور (و یا دینام)، پمپ هیدرولیک فرمان و یا واترپمپ نیز از کار خواهد افتاد. طریقه پیچیده شدن تسمه دینام در یک خودرو – به تسمه دینام اصطلاحات دیگری چون تسمه مارپیچ، تسمه جلو و تسمه پروانه نیز گفته می شود.

نکته: به خاطر فرم پیچیده شده تسمه دینام به دور دستگاه ها، هرزگردها و سفت کننده های تسمه به آن تسمه مارپیچ نیز اطلاق می شود. در گذشته به این تسمه، تسمه پروانه نیز اطلاق می شد؛ با الکتریکی شدن پروانه (فن) موتور خودروها و حذف قسمت های مکانیکی این تسمه نیز به طبع حذف شد.

نشانه های سایش و پارگی تسمه دینام

در حالی که تسمه شما باید برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد، چند نشانه از فرسوده و پوسیده شدن آن وجود دارد؛ این موارد عبارتند از:

1. ترک روی تسمه

ترک و پارگی تسمه دینام

2. شکستگی، بریدگی یا پارگی روی تسمه دینام

3. چرب شدن تسمه دینام

4. صدای جیر جیر از زیر کاپوت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها