کد خبر : 28282

آخرین قیمت دیسک ترمز انواع خودرو (شهریور 98)

آخرین قیمت دیسک ترمز انواع خودرو (شهریور 98)

در حال حاضر قیمت دیسک ترمز چرخ جلو مخصوص پراید 144,000، دیسک و صفحه ال valeo 90 حدود 190,000، دیسک چرخ جلو کد 02 مناسب برای پژو 206 تیپ 5 حدود 250,000 و دیسک چرخ عقب هیوندای سانتافه-الیگ 536,000 تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش خودروتک ، دیسک ترمز انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارد.

به‌طورکلی دیسک‌های ترمز به دو دسته معمولی و خنک‌شونده تقسیم می‌شوند. دیسک ترمزهای معمولی از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند و رویه آن‌ها صاف و صیقلی است. در مقابل دیسک‌های خنک‌شونده در ظاهرهای مختلفی عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیسک سوراخ‌دار، دیسک شیاردار و دیسک ساده با تهویه داخلی اشاره کرد.

تمام شدن لنت، استفاده از لنت‌های نامرغوب، خشک شدن و سوختن گریس داخل بوش‌های کالیپر و یا تاب برداشتن دیسک به دلیل سرد شدن ناگهانی به هنگام عبور از چاله آب یا کارواش خودرو زمانی که هنوز دیسک‌ها داغ هستند می‌تواند موجب به هم ریختن بافت صاف و صیقلی سطح دیسک شود و در ساده‌ترین حالت ممکن باعث بروز صدا و سوت کشیدن، لرزش خودرو و یا منحرف شدن یا نامتعادل شدن خودرو به هنگام ترمز گیری شود که در همه این حالت‌ها توان ترمز گیری زیر سؤال می‌رود.

رفع این ایراد بسیار ساده است. اگرچه می‌توانید برای رفع این ایراد به تعمیرگاه مراجعه کنید اما مجبور به پرداخت دست مزد اضافه‌تر برای کاری خواهید بود که خود نیز از انجام آن برمی‌آیید.

انواع مختلفی از دیسک ترمز وجود دارد که هر نمونه نیز قیمت مخصوص به خود را دارند. دیسک‌های ترمز به لحاظ کارایی دارای دو نوع معمولی و خنک‌کننده هستند. دیسک ترمز های معمولی از طراحی ساده‌ای برخوردار بوده و رویه بیرونی آن‌ها از سطحی صاف و صیقل داده شده تشکیل شده است. ولی دیسک‌های خنک شونده اکثراً ظاهر مختلفی داشته و در انواع دیسک سوراخ‌دار، دیسک شیاردار، دیسک سوراخ‌دار و شیاردار و دیسک ساده با تهویه داخلی وجود دارند و قیمت آن‌ها بسته به نوع آلیاژی که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته با یکدیگر فرق دارند.

 

عنوان قیمت تصویر    
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها