کد خبر : 28345

قیمت روغن ترمز انواع خودرو (شهریور 98)

قیمت روغن ترمز انواع خودرو (شهریور 98)

این روزها برای خرید روغن ترمز کارون شیمی سری 97 (سنگین) 13,000، روغن ترمز آبی فومن شیمی 18,000، روغن ترمز تویوتا 76,000 و روغن ترمز خودرو مرسدس بنز مدل 331.0 ظرفیت 1 لیتر 206,000 تومان قیمت گذاری شد.

به گزارش خودروتک ، در واقع عملکرد این مایع به گونه ­ای است که وظیفه انتقال فشار هیدرولیکی از پمپ ترمز به سیلندر ترمز را بر عهده دارد که در نهایت موجب فشار لنت ترمز بر دیسک یا کاسه ترمز می­شود. وجود عیب در این مایع ممکن است موجب ضعیف عمل کردن سیستم ترمز شود که عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت که ممکن جان سرنشنان را تهدید کند. پس با این تعریف لزوم چک کردن و یا تعویض دوره ای این مایع مهم در خودرو چند برابر می­ شود.

این روغن که همچنین سیال هیدرولیکی نیز نامیده می‌شود، مسئول حرکت دادن اجزای مختلف سیستم ترمز خودروی شما است. روغن ترمز تحت دما و فشار بالا کار می‌کند و بدون آن اتومبیل شما قادر نخواهد بود در زمان فشردن که پدال ترمز متوقف شود.

این روغن یک ماده غیر تراکم پذیر است که نیروی ایجاد شده توسط فشار روی پدال ترمز را به صورت یک نیروی هیدرولیکی به لنت ترمز انتقال می‌دهد. بر اثر اصطکاک میان لنت و دیسک سرعت خودرو شما کاهش یافته یا متوقف می‌شود.​

روغن ترمز در سطوح کیفی خاصی تولید می شود و بر اساس کد استانداردی که از سوی اداره حمل و نقل امریکا برای روغن ترمزها تعیین شده سه نوع روغن ترمزDOT5 ،DOT4 و DOT3 در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شماره DOT بزرگ‌تر نشان‌دهنده بالاتر بودن دمای جوش روغن ترمز و در نتیجه کیفیت بهتر و تحمل بیشتر آن است.

 

عنوان قیمت تصویر
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها