کد خبر : 27854

قیمت فیلتر روغن انواع خودرو (شهریور 98)

قیمت فیلتر روغن انواع خودرو (شهریور 98)

این روزها برای خرید فیلتر روغن رنو L90 باید حدود 42,000، فیلتر روغن تویوتا کمری 4 سیلندر 47,500، فیلتر روغن رنو ساندرو 52,000 و برای خرید فیلتر روغن ب ام و سری 5 از سال 2003 تا 2010 حدود 140,000 تومان هزینه کرد.

به گزارش خودروتک ، اصولا نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور است و پاکیزگی روغن فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می شود. آلودگی هایی ناشی از عملکرد زیاد موتور مانند براده های فلزات ناشی از سایش قطعات روی یکدیگر، دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلاینده ها به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نمایند و آسیب زیان واری را به موتور وارد سازند. فیلتر روغن ناجی موتور بوده و این مسئله اهمیت به کارگیری فیلتر روغن را مشخص می کند.

در اولین اقدام حجم مناسب و فیلتر اعلام شده از سوی شرکت خودروساز را تهیه کنید.  همواره به خاطر داشته باشید که حجم روغن موتور یک عدد مشخص است که با حجم فیلتر روغن جمع می شود تا حجم نهایی قابل استفاده به دست آید. یعنی اگر حجم روغن موتور برابر چهار لیتر اعلام شده است توجه داشته باشید که این رقم با حجم فیلتر محاسبه شده است یا بدون آن. در بسیاری از موارد حجم اعلام شده حجم کلی است اما معمولا حجم روغن موتور به صورت «3.5 لیتر + 0.5 لیتر فیلتر» اعلام می شود به این معنا که درصورت استفاده از فیلتر نو باید 4 لیتر روغن استفاده کنید.

تعویض نکردن به موقع فیلتر روغن می‌تواند باعث جرم گرفتن بحش الیافی آن شود به همین سبب روغن از آن به سختی عبور کرده و کمتر به استوانه مرکزی می رسد. در نتیجه این عمل فشار زیادی به پمپ روغن آمده و احتمال سوختن آن را بیشتر می‌کند. همچنین فشار روغن در چنین شرایطی بیشتر می‌شود و به موتور خودرو  آسیب خواهد رساند.

دلایل اصلی کثیف شدن فیلتر روغن عبارت‌اند از:

1. خود روغن دارای آلودگی‌هایی می‌باشد.

2. هر چقدر هم که روغن سیستم را روانکاری کند، به خاطر اصطکاک فلز روی فلز مقداری فلز و کربن وارد روغن می‌شود.

3. هنگامی که احتراق صورت می‌گیرد، واکنش‌های شیمیایی ای رخ می‌دهد و در نتیجه‌ی آن موادی وارد روغن می‌شوند.

4. در اثر سرد و گرم شدن خود روغن نیز در جریان کارکرد موتور، روغن واکنش داده و آلودگی‌هایی واردش می‌شوند.

 

 

 

 

عنوان قیمت تصویر    

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها