کد خبر : 70984

برنامه استلانتیس برای ضعیف ترین برند خودرویی

برنامه استلانتیس برای ضعیف ترین برند خودرویی

مدیر عامل لانسیا در مصاحبه با رویترز به معرفی برنامه ۱۰ ساله ی این برند در بین ۱۴ برند استلانتیس پرداخته است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، لانسیای ایتالیا یکی از 14 برند استلانتیس است که برای سودآفرین ماندن، باید حجم فروش خود را در وطن افزایش دهد و از این رو از خودروساز آلمانی مرسدس الهام می گیرد.

لانسیا، در چند سال گذشته از اعتبارهای بزرگی که در مسابقه های اتومبیل رانی به دست آورده،‌ و مدل های متنوعی که داشته عقب نشینی کرده است و از خودروهای اسطوره ای مثل دلتا فقط به یک مدل و فقط برای یک کشور رسیده که آن هم اپسیلون Ypsilon در ایتالیا است.

برخی از تحلیل گران صنعت خودرو اعتقاد دارند لانسیا را از لحاظ راهبردی ضعیف ترین برند در بین برندهای استلانتیس است. خود استلانتیس در بین خودروسازان جهانی از لحاظ تیراژ و فروش جهانی مقام چهارم را دارد و از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن در اوایل همین سال 2021 شکل گرفته است.

با این حال لوکا ناپولیتانو Luca Napolitano مدیر عامل برند لانسیا، برنامه 10 ساله ای را به کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس ارائه کرده است که اساس آن بر ارائه سه مدل جدید از جمله اپسیلون 2024، در دو مدل هیبریدی و باتری دار و یک کراس اُور جمع و جور برای سال 2026 است. در سال 2028 نیز یک هاچبک جمع و جور تمام برقی هم در این برنامه دیده شده است.

ناپولیتانو همچنین گفته است: «قطعاً حجم فروش خیلی مهم است اما هدف ما سودآفرینی است.» او اضافه کرد که لانسیا، در کنار آلفارمئو و دی اس [برند پرتجمل سیتروئن] در بین 14 برندی قرار دارند که زیر چتر استلانتیس قرار گرفته اند و برای بازارهای ممتاز در نظر گرفته شده اند و بهتر است که در همین مسیر هم باقی بمانند.

ناپولیتانو گفت: «ما هنوز باید به بهینه کاوی ادامه دهیم... و بهترین الگویی که باید به آن اقتدا کنیم، مرسدس بنز است. منظور ما رقابت با مرسدس نیست، چنین کاری ساده اندیشی است، ما منظورمان این است که به آن به عنوان یک الگو نگاه می کنیم.»

در حالی که آلفارمئو و دی اس برندهای جهانی هستند، لانسیا بیشتر به ایتالیا تعلق دارد و در اولین گام باید به سمت بازارهای اروپا حرکت کند، از این رو ابتدا آلمان و فرانسه را هدفگذاری کرده است، در حالی که این دو کشور با سرعت بیشتری نسبت به کشورهای دیگر در حال برقی سازی محصولات خودرو هستند، سایر کشورهای هدف لانسیا شامل اسپانیا، بلژیک، اتریش و کشورهای اسکاندیناوی هستند.

مدیر عامل لانسیا همچنین گفته است: «هدف ما اول این است که 25 تا 30 درصد از محصولات مان را در خارج از کشور به فروش برسانیم و بعد به 50-50 برسیم. راهبرد برقی سازی پرشتاب ما و تمرکز روی سگمنت های بازار در اروپا بسیار  قوی است که به برند ما کمک می کند.»

تعریفی که برای اهداف لانسیا در بین برندهای استلانتیس شده، «بالاترین سهم در مواد قابل بازیافت» است. از این رو مدیر عامل آن گفته است که: «ما می خواهیم خودروهایی بسازیم که بخش اعظم آن را قطعات و مواد قابل بازیافت تشکیل دهد.»

در برنامه 10 ساله لانسیا، صحبتی از بازگشت به میدان های مسابقه اتومبیل رانی و بسط و گسترش در خارج از اروپا نیست چون باید تمرکز خود را در کسب و حفظ سگمنت ممتاز بازار قرار دهد و روی اولویت ها متمرکز شود و ناپولیتانو می گوید: «اما در سال پیش رو، اگر همه چیز خوب پیش برود، شاید مدل های لانسیا فرمان راست برای بازارهایی مثل ژاپن، آفریقای جنوبی و استرالیا هم عرضه کردیم.»

برنامه بسط و گسترش لانسیا در اروپا با تعداد معدودی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خواهد بود و فقط در شهرها و مناطق پرجمعیت تمرکز خواهد داشت تا هزینه ها کنترل و سودآفرینی تقویت شود. مدیر عامل لانسیا از 100 نقطه فروش در اروپا در حدود 60 شهر بزرگ خبر داده است که سایر برندهای استلانتیس را نیز عرضه خواهند کرد. با این کار بخش فروش آنلاین تقویت شده و زمانی که مشتری مجبور است در نمایندگی سپری کند کاهش خواهد یافت. او می گوید: «هدف ما این است که مردم بتوانند فقط با 3 کلیک خودرو بخرند.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها