کد خبر : 69283

سامسونگ با همکاری استلانتیس باتری خودروی برقی می سازد

سامسونگ با همکاری استلانتیس باتری خودروی برقی می سازد

بنا بر گزارشات منتشر شده دو شرکت مشهور استلاندیس و سامسونگ قرار است در ایالات متحده کارخانه تولید باتری بسازند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Houstonian؛ استلاندیس، ابرشرکت خودروسازی با شرکت کره‌ای سامسونگ SDI برای راه اندازی کارخانه تولید باتری در ایالات متحده به توافق رسیده است و این همکاری باید تا سال 2025 به نتیجه برسد.

این هفته، استلاندیس اعلام کرد که با کارخانه LG Battery در ایالات متحده همکاری می‌کند و در حال حاضر یک سرمایه گذاری مشترک با Samsung SDI انجام داده است. قابل ذکر است که استلاندیس با شرکت رقیب سامسونگ یعنی ال جی از کره جنوبی کار کرده است.

استلاندیس با سامسونگ نیز در حال ساخت کارخانه تولید باتری است و اعلام کرده که بعدتر محل کارخانه را اعلام می‌کند. انتظار می‌رود این تاسیسات تا سال ۲۰۲۵ با ظرفیت اولیه تولید ۲۳ گیگاوات ساعت در سال به بهره برداری برسد. سپس این میزان به ۴۰ گیگاوات ساعت در سال افزایش می‌یابد.

سامسونگ اولین کارخانه تولید باتری را راه اندازی می کند

استلاندیس گامی دیگر در جهت حفظ بهره وری باتری‌ها برداشته است. این باتری‌ها سرانجام به کارخانه‌های خودروسازی در ایالات متحده، کانادا و مکزیک می‎رسند. این گروه انتظار دارد ۴۰ درصد از فروش خود در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ مربوط به "خودرو‌های برقی" باشد و تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ میلیارد دلار در برق و نرم افزار سرمایه گذاری خواهد کرد.

سامسونگ اولین کارخانه تولید باتری را راه اندازی می کند

هنوز مشخص نیست که هزینه کارخانه‌های جدید باتری چقدر است. در اروپا، استلاندیس کارخانه تولید باتری Automobile Sales Corporation را می‌سازد و با یک سرمایه گذاری مشترک با Total. ACC می‌خواهد کارخانه‌های تولید باتری در دوورین در فرانسه و کایزرسلاترن در آلمان بسازد. هر یک از این‌ها باید ظرفیت تولید بیش از ۵۶ گیگاوات ساعت در سال داشته باشند.

سامسونگ اولین کارخانه تولید باتری را راه اندازی می کند

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها