کد خبر : 48257

زیان سنگین گروه فیات کرایسلر تایید شد

زیان سنگین گروه فیات کرایسلر تایید شد

تعطیلی سرتاسری دلیل زیان 1.24 میلیارد دلاری اتحاد فیات ایتالیا و کرایسلر آمریکا اعلام شده است. با این که انتظارهای درآمدی وال استریت محقق شد اما این کمپانی در بخش گردش مالی کم آورد طوری که از سال گذشته با کاهش 56 درصدی رو به رو شد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، بر اساس زیان تعدیل شده پیش از مالیات، فیات کرایسلر 1.1 میلیارد دلار (928 میلیون یورو) در فصل دوم زیان دید. البته زمانی که به تفکیک به آمار نگاهی بیندازیم، در بازار آمریکای شمالی، فیات کرایسلر موفق به سودآفرینی به ارزش 46.2 میلیون دلار (39 میلیون یورو) شده است. در حالی که در بقیه بازارها رنگ قرم (به نشان زیان) بود. بعد از ارائه گزارش زیان، ارزش سهام این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی تغییری نکرد. ارزش سهام این شرکت در هنگام تنظیم این خبر 10.50 دلار بوده است.

به دلیل کرونا و تعطیل های سراسری و رعایت پروتکل های بهداشتی، فیات کرایسلر مجبور به صرف هزینه 5.8 میلیارد دلاری (4.9 میلیارد یورویی) در فصل دوم سال 2020 شده است.

فروش فیات کرایسلر از آوریل تا ژوئن با 63 درصد کاهش نسبت به مدت زمان سال گذشته به 424 هزار دستگاه رسیده است.

مایک مانلی مدیر عامل فیات کرایسلر در گزارش فصل دوم سال 2020 گفته است: «در حالی که این کمپانی با چشمان باز مراقب اوضاع است و به سلامتی و ایمنی کارکنانش اهمیت بالایی قائل است، تمامی کارخانه های آن باز و در حال تولید هستند،‌ نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در نمایشگاه ها  و تعمیرگاه هایشان مشغول ارائه خدمات هستند و این اتحاد از لحاظ مالی توان و انعطاف کافی برای اجرای برنامه های خود را دارد.» نقدینگی این شرکت در بخش خودرو در پایان فصل دوم، 20.75 میلیارد دلار (معادل 17.5 میلیارد یورو) بوده است. دولت ایتالیا هم وام 7.5 میلیارد دلاری (6.3 میلیارد یورویی) برای عبور از بحران کرونا به این اتحاد اختصاص داده که این شرکت می گوید 5.3 میلیارد دلار آن دست نخورده باقی مانده است.

فیات کرایسلر دوباره بر اذغام 50-50 با گروه خودروسازی فرانسوی پ اس آ را تأیید کرده که از فصل اول سال 2021 شکل می گیرد و باید در این فاصله تأیید هیئت های مدیره و نهادهای نظارتی را به دست آورد. نام اتحادی که از فیات کرایسلر با پژو-سیتروئن حاصل شده استلانتیس است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها