کد خبر : 42746

برای اولین بار پس از ماه ها ، فروش خودرو جان گرفت

برای اولین بار پس از ماه ها ، فروش خودرو جان گرفت

آخرین آمار و ارقام نشان می دهد که فروش خودرو در حال بازگشت به ریل و بهبود است. تخفیف های بزرگ، پیش پرداخت های بسیار کم و مدت دار شدن اقساط، از عوامل اصلی روند بهبود است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، آخرین داده هایی که جی دی پاورز منتشر کرده، خبری نسبتاً خوب در میان انبوهی از اخبار عالم گیر شدن ویروس کرونا است. اطلاعات این مؤسسه تحقیقاتی و نظرسنجی معروف در دنیا نشان می دهد که مردم خرید خودرو را از سر گرفته اند، حتی در مکان هایی که این ویروس بیشترین آثار خود را بر جای گذاشته است.

توماس کینگ از جی دی پاور در مصاحبه با سی ان بی سی گفته است: « اکنون در دوره ای قرار داریم که فروش خودروهای نو از سر گرفته شده است. البته هنوز تقاضا برای خودرو به شدت پایین است اما خبر خوب این است که سرعت روند کاهشی کم شده و روند بهبود به خود گرفته است».

بر اساس این داده ها ماه مارس بیشترین افت فروش را ثبت کرده چون در اکثر نقاط دنیا، از مردم خواسته شده که در منزل شان بمانند. حالا که ماه آوریل در حال پایان است، داده های فروش هم نشان می دهند آن طور که خیلی  از تحلیل گران اوضاع را وخیم پیش بینی کرده بودند ناامید کننده نیست. برای مثال در در میامی آمریکا هفته دوم آوریل 2020 نسبت به همین زمان در سال 2019 حدود 47 درصد کاهش فروش داشت در حالی که در هفته سوم به 34 درصد بهبود پیدا کرد. در برخی نقاط مثل ایالت آریزونا که در مقایسه با سال گذشته فقط 14 درصد افت فروش ثبت شده است.

دو مرکز اصلی شیوع ویروس در آمریکا در دو شهر نیویورک و دیترویت بوده است. طوری که افت فروش در نیوروک در دو هفته اول آوریل 80 درصد و در دیترویت 98 درصد به ثبت رسید. اما در هفته سوم به ترتیب 77 و 85 درصد شد که نشان از بهبودی اوضاع دارد. البته اشتباه نشود، افت 80 و 98 درصدی در دو هفته اول آوریل هولناک است اما با توجه به این که اوضاع، هر چند به کندی در حال بهبود است، جای امیدواری دارد.

ترس و وحشت از قفل شدن چرخ اقتصاد و زیان های هنگفت، برخی از فروشندگان را وادار به کارهای عجیبی کرده است، برای مثال برخی از نمایندگی ها پیش پرداخت خرید را به صفر رسانده و حتی فروش خودرو را تا 84 ماه قسط بندی می کنند. در چنین شرایطی، بسیاری از خریداران از این مزیت به وجود آمده حداکثر بهره را می برند.

البته خریداران با سن بالاتر از 55 سال در خانه هایشان مانده اند و بیشتر در دامنه سنی میانسال از این فرصت بهره می برند. ماه مه یکی از بهترین ماه ها است که در سال های گذشته بیشترین فروش را به ثبت می رساند. حالا باید دید در ماه آینده سرعت بهبود و بازگشت فروش خودرو به حالت عادی تا چه حد انتظارها را برآورده خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها