کد خبر : 79528

آیین نامه واردات خودرو تصویب شد

آیین نامه واردات خودرو تصویب شد

سخنگوی وزارت صمت درباره تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو و موافقت بانک مرکزی یادآور شد: بانک مرکزی معمولاً مخالفت‌هایی دارد، اما نکته ما تصویب آیین‌نامه واردات است که این مهم انجام شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، سخنگوی وزارت صمت در ادامه با اشاره به این که هدفگذاری برای تولید خودرو در امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است افزود: قرار است امسال ایران خودرو، حدود ۷۵۰ هزار و سایپا ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که متاسفانه هنوز از برنامه عقب هستند اما مسئولان این دو غول خودروسازی قول داده‌اند تا اتمام امسال این پیش‌بینی را محقق سازند.

وی درباره کیفیت خودروهای تولیدی اذعان کرد: برای ارتقای کیفیت تولید خودرو اقدام به اصلاح خط تولید کرده‌ایم به شکلی که در سال گذشته اگر ۸۰۰ هزار دستگاه تولید داشته‌ایم ۴۰۰ هزار دستگاه به علت نواقص موجود به پارکینگ منتقل می‌شد اما امسال این وضعیت؛ تقریبا به صفر رسیده است.

ابلاغ جزئیات آئین نامه واردات خودرو در هفته دولت

قالیباف در مورد آیین‌نامه واردات خودرو  با اشاره به اینکه آیین‌نامه به تصویب دولت رسیده است و احتمالاً در هفته دولت جزییات آن ابلاغ می‌شود گفت:  براساس این آیین‌نامه سقف واردات خودرو ۲۰ هزار دلار خواهد بود، ضمن اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای ۸۵گانه را بگذرانند.

وی با تاکید براین که خودروهای اقتصادی خودروهایی هستند که در سطح جهانی ۵۰ درصد تقاضا را تشکیل می‌دهند درباره تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو و موافقت بانک مرکزی در این ارتباط  یادآور شد: بانک مرکزی معمولاً مخالفت‌هایی دارد، اما نکته ما تصویب آیین‌نامه واردات است که این مهم انجام شده است.

قالیباف درباره ثبت‌نام و برگزاری سومین مرحله قرعه‌کشی اظهارکرد: در این رابطه اقداماتی در دست انجام است و توان خودروسازان برای عرضه در حال بررسی است. احتمال داده می‌شود سومین دوره ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو در نیمه اول شهریورماه انجام شود.‌

وی با بیان اینکه برای ارتقا کیفیت خودرو در کوتاه مدت به دنبال افزایش کیفیت قطعات هستیم، گفت: اما در بلند مدت، مشکل پلتفرم است و باید به دنبال پوست اندازی پلتفرمی برویم. پلتفرم خودروی اقتصادی هم تا شهریور سال آینده به تولید می‌رسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها