کد خبر : 79480

صادرکنندگان فرش، واردکنندگان خودرو می شوند

صادرکنندگان فرش، واردکنندگان خودرو می شوند

​رییس مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: براساس آئین‌نامه واردات خودرو هر صادرکننده‌ای فرش که ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد،می‌تواند خودرو وارد کند.

به گزارش خودروتک ، فرحناز رافع امروز در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: رفع تعهد ارزی مشکلاتی را برای صادرکنندگان فرش دستباف به وجود آورده است که با تلاش‌های صورت‌گرفته زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف یک سال شد و اکنون تلاش می‌کنیم که رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش به 36 ماه افزایش یابد.

رییس مرکز ملی فرش دستباف ایران با بیان اینکه صادرات فرش دستباف کاهش نیافته است، گفت: اما به دلیل مشکلات رفع تعهد ارزی متاسفانه برخی از صادر‌کنندگان کم اظهاری می‌کنند، زیرا در واقع صادرات فرش و زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات آن به زمان طولانی تری نسبت به صادرات سایر کالاها نیاز دارد.

وی بیان داشت: صادرات فرش دستباف به لحاظ وزنی تغییر نکرده، اما به لحاظ ارزشی آمار صادرات  کاهش نشان می‌دهد و همان طور که اشاره شد بخشی از این مسأله ناشی از مشکلات رفع تعهد ارزی و کم اظهاری صادرکنندگان در گمرک است.‌

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود تا مشکل صادرکنندگان فرش رفع شود و به این منظور  رییس سازمان توسعه تجارت مأمور شده است تا پیگیری‌های لازم برای 36 ماهه شدن رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هر صادرکننده فرش دستباف که ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد، می‌تواند به ازای آن واردات خودرو داشته باشد، گفت: این موضوع در آئین‌نامه واردات خودرو نیز قید شده است.
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها