کد خبر : 79443

زمان جدید ورود خودروهای خارجی اعلام شد

زمان جدید ورود خودروهای خارجی اعلام شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی برای واردات خودرو دست‌ یافت.

به گزارش خودروتک ؛ یکی از همین تعرفه‌های جدید، اعمال مالیات بر خودروهای لوکس است که از یک سال گذشته در کنار دریافت مالیات از خانه‌های خالی، بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دولت بیشتر از آنکه به فکر کنترل دارایی مالکان باشد، به دنبال جبران کسری بودجه خود در ماه‌های آخر فعالیت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: بنابراین بهره‌برداری از اولین محموله واردات خودرو خارجی مربوط به آذرماه سال جاری است.

تسنیم گزارش داد، حجت‌الله فیروزی با اشاره به تدوین سازوکارهای واردات خودرو گفت: آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت صمت در حال نهایی شدن است. طی آخرین جلسه مشترک کمیسیون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آیین‌نامه گنجانده شد.

فیروزی از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. خودروهای دیگر مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که باید جایگزین خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها شود و قسمی دیگر خودروهایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

وی دررابطه‌ با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودروها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیست‌محیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد خدمات پس از فروش باید قادر به پشتیبانی این خودروها باشد. قبل از مصوبه سران قوا عمدتا خودروهای لوکس وارد کشور می‌شد ولی امروز بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، بخش عمده خودروهای وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری می‌شود؛ ضمن اینکه بر واردات خودروهای برقی نیز تاکید شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها