کد خبر : 77448

مذاکره و بازگشت خودروسازان خارجی آغاز شد؟

مذاکره و بازگشت خودروسازان خارجی آغاز شد؟

روز گذشته در فضای مجازی عکسی مبنی بر نصب تابلوی خودروسازی کیا در مجموعه‌ای منتشر شد. آیا واردات آزاد شد؟ کدام خودروسازان به ایران می‌آیند؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ،دولت برای جبران کمبود خودروسازان در زمینه عرضه خودرو به بازار، بحث واردات خودرو را پیش کشید. این موضوع از سال ۱۳۹۷ با تصمیمات ضد و نقیض و ابهامات فراوانی همراه بوده. اکنون به نظر می‌رسد پس از گذشت چهار سال این طرح به مراحل نهایی خود رسیده است. اما آیا خودروسازان خارجی به ایران می‌آیند؟

آزادسازی واردات خودرو به کشور از جمله موضوعاتی بود که با تصمیمات و مخالفت‌های مختلفی همراه شد. اما در نهایت رئیس مجلس، قانون مجوز ۵ ساله واردات خودرو به کشور را روز دوشنبه ۱۶ خرداد به دولت ابلاغ کرد.

اما در مدت کوتاهی پس از آن انتشار یک عکس پرسش‌هایی را ایجاد کرد. روز گذشته عکسی مبنی بر نصب شدن تابلوی مجموعه‌ای که لوگوی شرکت خودروسازی کیا بر آن بود در فضای مجازی منتشر شد. کاربران می‌گویند که احتمال دارد این مجموعه در جاده مخصوص باشد و این مجموعه به عنوان نمایندگی شرکت خودروسازی کره‌ای کیا آغاز به کار کند.

آب و جارو کردن نمایندگی کیا در ایران با لوگو جدید برای بازگشت + عکس

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: دستورعمل نهایی واردات خودرو، قرار است تا آخر خرداد اعلام شود. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی‌ها برای واردات خودرو ثبت سفارش کرده‌اند.

او افزود: مجلس بر واردات خودرو تاکید دارد و بدون شک به زودی محصولات خودروسازان خارجی وارد کشور می‌شود. اما نکته قابل توجه در بحث واردات این است که قانون آن،  شامل سقف واردات، تعرفه و مالیات، هنوز اعلام نشده است.

صدرایی گفت: به نظر نمی‌رسد با توجه به شرایط تحریمی که کشور در آن قرار دارد، نمایندگی‌ها به صورت رسمی و مستقیم خودرو به کشور وارد کنند. احتمال دارد این نمایندگی‌ها از دلالان کشورهای اطراف ایران خودروها را بخرند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: بازار خودروی ایران، بازاری تشنه است و اگر طرح واردات خودرو به صورت سالم آزاد و عملی شود، خودروهایی مثل هیوندا، کیا، نیسان و تویوتا به کشور می‌آیند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها