کد خبر : 55238

کاهش دست به عصای قیمت خودرو / مقاومت قیمت پراید می شکند؟

کاهش دست به عصای قیمت خودرو / مقاومت قیمت پراید می شکند؟

بازار خودرو دیروز با حرکتی آرام به مسیر کاهش قیمت خودرو بازگشت.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو در روز یکشنبه پس از دو روز توقف قیمت ها که طی پنجشنبه و شنبه رقم خورده بود بار دیگر کاهش قیمت را تجربه کرد. البته همانگونه که پیش بینی می شد قیمت خودرو روند کاهشی آرام و دست به عصایی را آغاز کرد.

در واقع چشم بازار خودرو همچنان به بازار ارز است. همین عامل هم دیروز موجب شد تا قیمت خودرو بار دیگر کاهشی شود. بازار ارز در دو روزی که از این هفته می گذرد توان افزایشی خاصی از خود نشان نداد و همین مساله به دیگر بازارهای سرمایه ای از جمله سکه و خودرو سیگنال کاهشی ارسال کرد.

از سوی دیگر روند فروش های خودروسازان نیز به خوبی توانسته نقدینگی آماده ورود به بازار خودرو را جذب کند. همچنین سیگنال هایی که از طرف بازار سرمایه به نقدینگی های سرگردان ارسال می شود نیز در حال جذاب شدن برای سرمایه گذاری است.

در واقع اکنون بازار خودرو چشم انداز سودآوری بسیار اندکی دارد و بعید است سطح قیمت ها دست کم در سال جاری بتواند برای سرمایه گذاران سودسازی کند.

دیروز اغلب خودروهایی پرتیراژ مانند انواع سمند، پژو 206 و پژو 405 و همچنین تیبا کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند.

قیمت پراید در سطح حمایتی

قیمت پراید البته دیروز در بازار بدون تغییر بود. دلیل اصلی آن هم این است که دلالان خودرو برای قیمت دادن پراید محتاط عمل کرده و کمتر زیر 105 میلیون تومان قیمت می دهند. دلیل آن هم این است که اگر سد 100 میلیون تومانی قیمت پراید به طور جدی شکسته شود، آنوقت اثر دومینویی ریزش قیمت در دیگر خودروها نیز مشاهده خواهد شد.

با این حال اگر فضای حاکم بر بازار خودرو چند روزی کاهشی باقی بماند، چاره ای غیر از پایین آوردن قیمت پراید نیز باقی نخواهد ماند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها