کد خبر : 52509

قیمت پراید 2 میلیون تومان دیگر ارزان شد / پراید به زیر 100 میلیون برمی گردد؟

قیمت پراید 2 میلیون تومان دیگر ارزان شد / پراید به زیر 100 میلیون برمی گردد؟

روند کاهش قیمت خودرو در بازار که از روز سه شنبه شدت گرفته بود دیروز نیز ادامه یافت و قیمت پراید 2 میلیون تومان دیگر نیز کاهش یافت.

به گزارش خودروتک، قصه پراید برای صنعت خودرو ایران ماه ها است که تمام شده اما ماجرای قیمت پراید برای بازار خودرو کماکان ادامه دارد.

پراید در بازار هنوز کف قیمت خودرو را در اختیار دارد و از این نظر برای بخش زیادی از خریداران همچنان گزینه اول خریداری خودرو صفر کیلومتر است و ارزان شدن آن می تواند گروه بیشتری را به خودرو برساند.

روند کاهش قیمت پراید همگام با دیگر خودروها در روز سه شنبه تشدید شد و با کاهش 12 میلیون تومانی در قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان می توان گفت بخشی از حباب قیمت پراید ترکید. روند کاهش قیمت پراید دیروز (چهارشنبه) نیز ادامه یافت و پراید 2 میلیون تومان دیگر هم ارزان شد.

به این ترتیب قیمت پراید 131 در بازار به 110 میلیون تومان رسید. در شرایطی که قیمت این خودرو در روزهای اوج به 126 میلیون تومان نیز رسیده بود. در شرایطی که برای برخی این ذهنیت ایجاد شده بود که قیمت پراید دیگر به زیر 100 میلیون باز نخواهد گشت، اکنون مشخص شده که افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه ای و پیوند خوردن آن با بازارهای موازی به ویژه بازار ارز بوده است. با کاهش قیمت ارز قیمت پراید نیز نزولی شد و اکنون فقط 10 میلیون با بازگشت به زیر 100 میلیون تومان فاصله دارد.

در صورتی که جو بازارهای موازی از جمله طلا و ارز در روزهای آینده کاهشی باشد، بازگشت قیمت پراید به زیر 100 میلیون نیز دور از انتظار نیست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها