کد خبر : 53320

موج کاهش قیمت خودرو تند شد/ پراید امروز زیر 100 میلیون؟

موج کاهش قیمت خودرو تند شد/ پراید امروز زیر 100 میلیون؟

دیروز روز عجیب بازار خودرو بود. عجیب البته برای دلالان و سفته بازان. چه آنکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی خودرو با توجه به نتایج در بازارهای موازی، ریزش قیمت خودرو را پیش بینی کرده بودند. دیروز بالاخره پس از چند ماه، قیمت پراید به مرز 100 میلیون تومان رسید و پیش بینی می شود امروز به زیر 100 میلیون تومان بازگردد.

به گزارش خودروتک، موج کاهش قیمت ها از بازار ارز دیروز به بازار خودرو رسید و قیمت خودرو در کمتر از 20 روز بار دیگر ریزش بزرگی را تجربه کرد. دو اتفاق در ریزش قیمت خودرو در روز شنبه اثر داشت.

نخست نتایج غیررسمی انتخابات آمریکا که از پیروزی جو بایدن حکایت داشت و دیگری افزایش عرضه خودرو به بازار که از طریق افزایش تعداد آگهی های فروش خودرو در چند سایت اصلی خرید و فروش خودرو قابل حس شدن برای بازار بود.

امروز با قطعی شدن پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا پیش بینی می شود که ریزش در بازارهای سرمایه ای همچون خودرو، ارز و طلا ادامه پیدا کند.

اما مهمترین کاهش قیمت خودرو در روز گذشته به خودرو پراید مربوط می شود، قیمت پراید که حوالی ظهر از سوی آگهی دهندگان در محدوده 107 میلیون تومان قیمت داده می شد، در بعدازظهر به 100 میلیون تومان رسید و البته از آنجا که متقاضیان واقعی خودرو از موج کاهش قیمت مطلع هستند، پراید 100 میلیون تومانی نیز خریدار نداشت.

خبرگزاری فارس در گزارش دیروز خود از قیمت خودرو، قیمت سمند ال ایکس را 196 میلیون تومان ذکر کرد و نوشت: در مورد سمند ال ایکس نیز که قیمت آن چند روز پیش تا 210 میلیون تومان بالا رفته بود حالا باید به قیمت 196 میلیون تومان اشاره کرد. قیمت پژو405 نیز که تا 220 میلیون تومان افزایش یافته بود، دیروز در بازار به 205 میلیون تومان رسیده است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو به خبرنگار فارس گفت: همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودیم با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دچار ریزش شد به طوری که حالا شاهد سکته بازار خودرو هستیم.

وی تصریح کرد: ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو از سه هفته پیش شروع شده بود و ادامه یافت تا حالا که با کاهش قیمت دلار، افت بازار خودرو نیز شدیدتر شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در دو سه روز اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود با کاهش قیمت دلار، قیمت خودروها نیز کاهش بیشتری داشته باشد و در صورتی که نرخ ارز ثبات پیدا کند، خرید و فروش در بازار خودرو نیز رونق خواهد گرفت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها