کد خبر : 74725

استانداردهای جدید آلایندگی خودروها در آمریکا ، سخت تر از قبل

استانداردهای جدید آلایندگی خودروها در آمریکا ، سخت تر از قبل

طبق استانداردهای جدید انتظار می‌رود کل هزینه سوخت مصرفی خودروها در آمریکا کاهش یابد، اما به طبع آن قیمت خودروهای جدید به طور میانگین حدود ۱۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین - میزان سوخت مصرفی برای خودرو های تولید طبق استانداردهای اعلام شده از طرف اداره ایمنی ترافیک آمریکا (NHTSA) باید تا سال ۲۰۲۶، ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر شود که این الزام جدید فدرال بخشی از تغییرات ایجاد شده در استانداردهای میانگین مصرف سوخت است که دیروز اعلام شد.

با استاندارد های جدید، هزینه کمتری برای بنزین صرف می شود؛ حدود ۱۳۸۷ دلار کمتر در طول عمر خودرویی که در مدل ۲۰۲۹ خریداری شود. با این حال، آژانس همچنین اذعان کرد که ملزم ساختن خودروسازان به ساخت وسایل نقلیه با مصرف سوخت کارآمدتر به این معنی است که هزینه تولید وسایل نقلیه جدید به طور متوسط حدود ۱۰۸۷ دلار افزایش می یابد.

استانداردهای جدید در سال ۲۰۲۴ اعمال می شود و خودروسازان را ملزم می کند که بهره وری سوخت را سالانه ۸ درصد در مقایسه با مدل ۲۰۲۱، برای مدل های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ افزایش دهند. تا سال ۲۰۲۶، این رقم به ۱۰ درصد خواهد رسید.

براین اساس ادعا می شود، به روز رسانی الزامات مدل های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، مصرف سوخت را تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد گالن کاهش و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای و وابستگی به نفت خارجی را کاهش می دهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها