کد خبر : 70005

تویوتا تعهدنامه کاهش آلایندگی را امضا نکرد

تویوتا تعهدنامه کاهش آلایندگی را امضا نکرد

تویوتا از امضای تعهدنامه‌‌ای مبنی بر کاهش آلایندگی صفر که وعده حذف تدریجی خودروهای سوخت فسیلی را تا سال ۲۰۴۰ می‌دهد، اجتناب کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، شش خودروساز بزرگ دیگر با بیانیه گلاسکو در مورد خودروها و وانت‌های بدون آلایندگی از جمله فورد، جنرال موتورز، دایملر و ولوو موافقت کردند. جالب اینجاست که فولکس‌واگن نیز با وجود ادامه سرمایه‌گذاری سنگین خود برای تولید خودروهای الکتریکی، از تعهد به این برنامه خودداری کرد.

یکی از سخنگویان تویوتا به رویترز گفت که نگرانی‌ها در مورد آمادگی مشتری، در دسترس بودن انرژی و زیرساخت شارژ در آسیا، آفریقا و خاورمیانه همه به تصمیم آنها برای امضا نکردن این قرارداد منجر شده است. با این حال، در مناطق دیگر مانند اروپا و آمریکای شمالی، تویوتا آماده شتاب بخشیدن و کمک به پشتیبانی وسایل نقلیه بدون آلایندگی است.

سخنگوی تویوتا ادامه داد در بسیاری از مناطق جهان مانند آسیا، آفریقا، خاورمیانه و... هنوز محیطی مناسب برای ترویج حمل‌ونقل بدون انتشار آلاینده کامل ایجاد نشده است. ما فکر می‌کنیم که پیشرفت به زمان بیشتری نیاز دارد.‌ بنابراین، تعهد به بیانیه مشترک در این مرحله برای ما دشوار است.

تویوتا قصد دارد سال آینده نخستین خودروی الکتریکی تولید انبوه و در دسترس جهانی خود را با نام bz۴x عرضه کند. تویوتا ادعا می‌کند که bz۴x با یک باتری ۴/ ۷۱کیلووات ساعتی کار می‌کند و برای مسافت حدود ۲۸۰ مایل WLTP مناسب است. یکی دیگر از کراس‌اوورهای تمام الکتریکی دیگر، یعنی bz۴x، انتظار می‌‌رود که با خودروهایی مانند فولکس واگن ID. ۴ و نیسان آریا روبه‌رو شود. مشابه سوبارو، سولترا، بر روی همان پلت‌فرم ساخته خواهد شد و همچنین در اواسط سال ۲۰۲۲ به فروش خواهد رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها