کد خبر : 80936

چرا هیچ داوری به ضرر پرسپولیس اشتباه نمی‌کند؟

چرا هیچ داوری به ضرر پرسپولیس اشتباه نمی‌کند؟

پیشکسوت استقلال گفت: با همه احترامی که برای جامعه داوری قائل هستم اما با اتفاقات این هفته ها به برخی مسائل شک می کنم که مبادا دست‌هایی پشت پرده باشد تا نگذارد استقلال به قهرمانی نزدیک شود.

سعید مراغه چیان، بازیکن قدیمی تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات اخیر مربوط به باشگاه استقلال و مسائل داوری اظهاراتی را مطرح کرد:

دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

تیم ذوب آهن به طور کلی دفاعی بازی می‌کند اما جلوی تیم‌های بزرگ شاخ می‌شوند و می‌خواهند خودشان را بیشتر نشان بدهند و ثابت کنند که به تیمهای مطرح نمی‌بازند. برای همین با لایه‌های بیشتری به کار دفاعی می‌پردازند. اما استقلال هم ثابت کرد بازی مقابل تیم‌های دفاعی را خوب یاد گرفته و در نهایت اگر خودش نمی‌تواند گل بزند، اینقدر روی مدافعان حریف فشار می‌آورد که مرتکب اشتباه شوند.

بازی چطور بود؟

استقلال در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود گرچه بازی بسته همراه با پرس شدید تیم ذوب‌آهن مانع از اجرای تاکتیک‌های استقلال می‌شد اما در چنین بازیهایی مهم نتیجه است که در نهایت استقلال توانست به آن دست پیدا کند.

چرا هیچ داوری به ضرر پرسپولیس اشتباه نمی‌کند؟/ آقای افشاریان! وعده آوردن VAR بیات شده است/ ساپینتو از مهاجم استقلال باید درست استفاده کند

نکته ای در این بازی توجه شما را به خودش جلب کرد؟

بله! رفتن یامگا به یک خط جلوتر همان اتفاقی را به همراه داشت که انتظارش را از ابتدای بازی داشتم. من قبلا هم گفته بودم حضور یامگا در دفاع راست استقلال را از یک پتانسیل تهاجمی‌محروم می‌کند. دیدید وقتی این بازیکن در نیمه دوم جلو رفت استقلال تا چه اندازه فشار روی دفاع ذوب آهن را بیشتر کرد! امیدوارم ساپینتو در بازی‌های بعدی این جابه جایی را از ابتدای بازی انجام دهد تا بازیکن خوبش را در عقب زمین نکشد.

در رابطه با مسائل داوری صحبتی دارید؟

متاسفانه باز هم در این بازی شاهد بودیم که اشتباه داوری به ضرر استقلال رقم خورد. عجیب بود که خود آقای افشاریان هم در استادیوم بود و خودش هم به این موضوع اعتراف کرد. مطمئناً با اضافه شدن کمک داور ویدیویی دیگر شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

چرا هیچ داوری به ضرر پرسپولیس اشتباه نمی‌کند؟/ آقای افشاریان! وعده آوردن VAR بیات شده است/ ساپینتو از مهاجم استقلال باید درست استفاده کند

شنیده اید که افشاریان گفته قرار است به زودی VAR بیاورند؟

الان دوسال است که میخواهند VAR بیاورند ولی فعلاً فقط وعده اش به دست ما رسیده تا خودش! به نظر می‌رسد رئیس کمیته داوران هم برای اینکه خودش را از زیر فشار سوالات و شرایط این روزها نجات بدهد این حرف را زده تا خودش را راحت کند. وگرنه همه ما می‌دانیم که آوردن VAR، استقرار تجهیزاتش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران، خودش به اندازه یک فصل فوتبالی زمان می‌برد. این قبیل وعده‌ها دیگر بیات شده و خریداری ندارند.

با توجه به بروز برخی اشتباهات در دیدارهای این هفته از سوی داوران به نظر شما چرا چنین اتفاقاتی تا این اندازه به ضرر استقلال رقم می‌خورد تا به سود این تیم؟

دقیقاً به نکته خوبی اشاره کردید! ما در بازی روز پنجشنبه پرسپولیس دیدیم که یک اشتباه داوری به سود پرسپولیس رقم خورد و کارشناسان هم این را گفتند اما عجیب است که اشتباهات داوری بازی‌های استقلال همه به ضرر این تیم رقم می‌خورد! من برای جامعه داوری احترام ویژه ای قائل هستم اما با مشاهده این اتفاقات شک می‌کنم مبادا دست‌هایی پشت پرده باشد تا برنامه‌هایی را اجرا کند که استقلال این فصل قهرمان نشود.

چرا هیچ داوری به ضرر پرسپولیس اشتباه نمی‌کند؟/ آقای افشاریان! وعده آوردن VAR بیات شده است/ ساپینتو از مهاجم استقلال باید درست استفاده کند

بازی هفته دهم استقلال مقابل آلومینیوم اراک را چطور پیش بینی می‌کنید؟

آلومینیوم هم مثل بقیه تیم‌ها جلوی استقلال انگیزه زیادی دارد. این طبیعت استقلال است که به همه حریفانش انگیزه می‌دهد اما من به این بازی بیشتر از بازی با ذوب آهن خوش‌بین هستم.

چطور؟

برای اینکه تیم آلومینیوم فوتبال بازی می‌کند و مثل فولاد، پیکان یا ذوب آهن در لاک دفاعی فرو نمی‌رود. هر تیمی‌هم جلوی استقلال فوتبال بازی کند درصد احتمال شکستش به مراتب بیشتر می‌شود.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها