کد خبر : 80934

فداکاری علیرضا بیرانوند برای پرسپولیس

فداکاری علیرضا بیرانوند برای پرسپولیس

این روزها علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس به رغم مصدومیت، فداکارانه برای این تیم بازی می‌کند.

این درحالی است که هر آن این امکان وجود دارد که دیسک کمر ملتهب شده و گرفته علیرضا بیرانوند، جام جهانی ۲۰۲۲ را از او بگیرد اما به رغم این خطر، گلر لرستانی و با غیرت پرسپولیس و تیم ملی کشورمان برای تیم باشگاهی‌اش به میدان می‌رود تا دروازه سرخپوشان را بسته نگه دارد.

در همین ارتباط گزارشی تهیه کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آغاز ماجرا از دومین تمرین تیم ملی

ظاهرا همه چیز از دومین تمرین تیم ملی پس از بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران آغاز شد. دومین تمرین تیم کشورمان ( پیش از سفر به اردوی اتریش) یک اتفاق تلخ داشت و علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی به خاطر درد کمر نتوانست به کار ادامه دهد و تمرین را ترک کرد. موضوعی که به شدت کادرفنی تیم ملی و کارلوس را نگران کرد.

مشکل حاد نیست و بیرو می‌تواند به اتریش سفر کند

بیرانوند گلر اول تیم ملی بود و به طور حتم مصدومیت او بدترین خبر ممکن به حساب می‌آمد. با این حال در ادامه عنوان شد، مشکل کمر بیرانوند جدی نیست و می‌تواند تیم ملی را در اردوی اتریش همراهی کند. خبری که کارلوس کی‌روش را خوشحال کرد و خیال او از بابت ستاره تیمش راحت شد تا بیرو را با خود به اتریش ببرد اما...

ستاره بازی با اروگوئه و تعویض به دلیل مصدومیت!

گلر شماره یک تیم ملی در اولین بازی دوستانه تیم ملی در اتریش در حد یک ستاره ظاهر شد. او در بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه واکنش‌های حیرت انگیزی انجام داد و در دو نوبت ضربات استثنایی فدریکو والورده ستاره رئال مادرید و نونیز مهاجم جدید لیورپول را مهار کرد تا ستاره این دیدار دوستانه لقب بگیرد. با این وجود علیرضا بیرانوند ناگهان در کمر خودش احساس درد کرد، روی زمین افتاد تا در دقیقه ۶۳ جای خودش را به امیر عابدزاده بدهد.

استراحت مقابل سنگال

کارلوس کی‌روش در دومین بازی دوستانه تیم ملی برابر سنگال هم ترجیح داد ریسک نکند و از سید حسین حسینی کاپیتان استقلال درون دروازه تیم کشورمان استفاده کند. حسینی هم الحق و الانصاف در این بازی دوستانه بسیار خوش درخشید و نشان داد شایسته سفر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه تیم ملی است.

ریکاوری در ساختمان پک

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده بین کارلوس کی‌روش و مربیان تیم‌های لیگ برتری که در تیم ملی بازیکن دارند، این نفرات باید پس از اتمام هر هفته به مدت سه روز در ساختمان پک و مرکز ملی فوتبال حاضر شوند. برهمین اساس طبق نظر کی‌روش نفرات لیگ برتری ملی پوش پس از اتمام هفته هشتم لیگ برتر زیرنظر کادرفنی تیم ملی، تمرینات ریکاوری و فنی خود را برگزار کردند. یکی از این بازیکنان نیز علیرضا بیرانوند بود که بیشتر از بقیه توجه کارلوس کی‌روش را معطوف به خودش کرده است.

فداکاری علیرضا بیرانوند برای پرسپولیس/ هشدار کی‌روش به شماره یک: پزشک بالای سرت بیاید خط می‌خوری!

هشدار یا توصیه؟!

شنیده‌ها حکایت ازآن دارد که کارلوس کی‌روش پس از مشورت با پزشکان تیم ملی به علیرضا بیرانوند توصیه کرده است که دو، سه هفته ای دروازه‌بانی نکند! سرمربی پرتغالی تیم ملی حتی به شوخی به سنگربان شماره یک تیم ملی گفته است: «اگر درحین بازی‌های پرسپولیس، پزشک بالای سرت بیاید از تیم ملی خط خواهی خورد!»

فداکاری در حد جام جهانی!

شاید علیرضا بیرانوند می‌توانست به توجه به هشدار یا توصیه کارلوس کی‌روش، فعلا برای پرسپولیس بازی نکند تا مصدومیت دیسک کمرش مرتفع شود اما پرسپولیس به او نیاز دارد. یحیی گل محمدی نمی‌تواند ریسک کرده و از احمد گوهری درون دروازه تیمش استفاده کند بنابراین برای ماندن در کورس قهرمانی چاره ای جز بازی گرفتن از علیرضا بیرانوند ندارد. این گلر لرستانی نیز فداکارانه برای پرسپولیس بازی کرده است. فداکاری که حتی ممکن است به قیمت از دست دادن جام جهانی تمام شود اما علیرضا بیرانوند به تیمش پرسپولیس تعهد زیادی دارد.

تحمل درد وحشتناک در بازی با مس رفسنجان

علیرضا بیرانوند که به دلیل مصدومیت در تمرین تیم ملی شرکت نکرد، در بازی با مس رفسنجان در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت. این درحالی بود که گفته می‌شد او امکان همراهی پرسپولیس در این دیدار را نخواهد داشت و جای خود را به احمد گوهری خواهد داد. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در این دیدار ششمین کلین شیت فصل خود را پشت سر گذاشت و کمک کرد پرسپولیس برنده مسابقه شود اما خودش پس از پایان بازی از شدت درد روی زمین نشست. او طبق هشدار توأم با شوخی کارلوس کی‌روش اجازه نداد در طول مسابقه پزشک بالای سرش بیاید اما با درد فراوان برای پرسپولیس بازی و به نوعی جانفشانی کرد.

عمل جراحی بعد از جام جهانی

شنیده‌ها حکایت ازآن دارد که مشکل کمر بیرانوند نیز تا حدودی شبیه وحید امیری در سال گذشته است. امیری در اردوی تیم ملی دچار این مشکل شد و سپس با پارگی دیسک کمر در دیدار برگشت با ذوب آهن در اصفهان (فصل گذشته) کارش به عمل جراحی کشیده شد. یک عمل جراحی که ماه‌ها وحید امیری را از بازی رسمی‌دور کرد و او تازه توانسته است به شرایط مسابقه بازگردد.

بنابراین با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، علیرضا بیرانوند زمانی برای عمل جراحی دیسک کمرش ندارد. او ناچار است با همین وضعیت ادامه داده و ضمن مدارای مصدومیت خودش هم به پرسپولیس کمک کند و هم امیدوار باشد این آسیب دیدگی تشدید نشود تا بتواند دومین جام جهانی خودش را نیز تجربه کند. فراموش نباید کرد علیرضا بیرانوند یکی از ستاره‌های تیم ملی ایران در جام جهانی گذشته بود که توانست پنالتی کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی فوتبال دنیا را مهار کند. بنابراین کارلوس کی‌روش اصلا دوست ندارد چنین گلری با چنان تجربه درخشانی را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از دست بدهد. نگرانی و هشدارهای کارلوس کی‌روش نیز در همین راستا بوده اما پرسپولیس هم به بیرو نیاز دارد!

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها