کد خبر : 5068

چه زمانی دیسک و صفحه کلاچ را عوض کنیم؟

چه زمانی دیسک و صفحه کلاچ را عوض کنیم؟

تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو موضوعی است که برای بسیاری از رانندگان اهمیت ندارد.

به گزارش خودروتک، در واقع جمع کثیری از آنها حتی نمی‌دانند که صفحه کلاچ نیاز به تعویض دارد و علائم آن چیست؟ در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به‌طور مختصر نشانه‌های فرا رسیدن زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو را بیان کنیم.

تعویض صفحه کلاچ خودرو

دلایل خرابی صفحه کلاچ خودرو

نسبت به نوع رانندگی و شرایط خودرو صفحه کلاچ پس از گذشت ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به رگلاژ یا تعویض دارد. البته این میزان کارکرد به شیوه رانندگی شما بستگی دارد. زمانی که مانند بسیاری از رانندگان مبتدی پای خود را در هنگام حرکت نیز روی کلاچ نگه می‌دارید تا در موقع ضرورت با سرعت بیشتری آن را فشار دهید عملاً موجب درگیر شدن کلاچ می‌شوید که در طولانی مدت عمر این قطعه را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر رانندگانی که در مسیرهای برون شهری تردد می‌کنند کمتر نیاز به تعویض دنده پیدا می‌کنند که در نتیجه عمر صفحه کلاچ تا ۷۰ یا ۸۰ هزار کیلومتر نیز افزایش می‌یابد. در مقابل تردد فراوان در مسیرهای شهری به دلیل ترمز و تعویض دنده زیاد عمر صفحه کلاچ نصف می‌کند.

تعویض صفحه کلاچ خودرو

نشانه‌های زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

۱– اگر پس از قرار دادن ماشین در دنده ۱ و رها کردن کلاچ موتور و اتاقک به لرزه می‌افتند به‌احتمال‌قوی زمان تعویض صفحه کلاچ خودروی شما فرا رسیده است.

۲– اگر در حالت سکون خودرو را در دنده ۲ بگذارید و کلاچ را رها کنید و خودرو به‌جای خاموش شدن حرکت کند به معنای تمام شدن صفحه کلاچ خودرو است.

۳– از دیگر نشانه‌های تعویض صفحه کلاچ خودرو نیاز به دنده‌های سنگین در سربالایی‌های نه‌چندان شدید است.

۴– زیاد گاز خوردن خودرو بدون اینکه شتاب و سرعت مناسبی داشته باشد دیگر نشانه فرا رسیدن زمان صفحه کلاچ خودرو محسوب می‌شود.

۵– سخت جا رفتن دنده ۱ و دنده عقب که در ترافیک به‌وفور برای رانندگان اتفاق می‌افتد و با صدای گوش‌خراشی نیز همراه می‌شود.

منبع: ماشینو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها