کد خبر : 4769

دلایل لرزش خودرو در صبح

دلایل لرزش خودرو در صبح

بارها مشاهده شده موتور خودرو در استارت صبحگاهی مخصوصا در روز های سرد، کارکرد خوبی ندارند. این مشکل معمولا به دو دسته ی خوب روشن نشدن و یا لرزش در صبح تفسیم میشود.

به گزارش خودروتک، دلیل این لرزش بدکار کردن موتور خودروی شما است اگر موتور تنظیم باشد نباید این مشکل پیش بیاید. علاوه بر تنظیم موتور خرابی یکسرس از قطعات در بد کار کردن خودرو در لحظه ی استارت اولیه تاثیر گذار است.

خرابی پمپ بنزین خودرو

اگر پمپ بنزین خودروی شما نیم سوز باشد حتما در مکش اولیه ی بنزین مشکل دارد. این اشکال در پمپ بنزین هم میتواند به مغزی پمپ بنزین مربوط شود و هم میتواند از رگلاتور فشار شکن باشد که وظیفه ی تنظیم فشار بنزین را دارد.

خرابی شمع های موتور

شمع موتور وظیفه ی احتراق را درون سیستم احتراق دارد. اگر شمع موتور خراب باشد و خوب کار نکند، جرقه ی اولیه را به خوبی تولید نمیکند و باعث بد کار کردن خودرو میشود.

خرابی فشنگی آب

اگر فشنگی آب خراب باشد، دمای آب درست تشخیص داده نمیشود و از انجایی که دمای آب مستقیما به ساسات مربوط میشود، در صورت تشخیص غلط دما ساسات به خوبی انجام نمیشود.

خرابی استپر موتور

استپر موتور وظیفه ی کنترل هوای ورودی را دارد. اگر درست عمل نکند نسبت هوا و سوخت و جرقه بهم میخورد که باعث خفه کار کردن و یا گاز هرز خوردن میشود.

خرابی سنسور فشار منیفولد

سنسور مپ یا سنسور فشار منیفولد وظیفه ی کنترل میزان سوخت و هوا را بر عهده دارد این عمل به نسبت دمای هوا و فشار هوا بستگی دارد. عملکرد این سنسور تاثیر زیادی برکارکرد خودرو دارد.

سوزن انژکتور

اگر سوزن انژکتور نشتی داشته باشد و یا میزان سوخت لازمه را برای احتراق درست و تنظیم نپاشد باعث ایجاد لرزش و بدکار کردن خودرو میشود.

سوختن واشر سرسیلندر

از واشر سرسیلندر بسوزد، آب وروغن موتور مخلوط میشود و به محفظه ی احتراق راه پیدا میکند. این کار باعث جمع شدن آب در محفظه ی احتراق میشود که احتراق را ناقص میکند.

از کجا بفهمیم مشکل خودروی ما از کدام قسمت است؟

به کمک دستگاه چهارگاز و تست های مخصوص این دستگاه میتوان از مشکلات خودرو با خبر شد. برای معرفی مراکز تست چهارگاز به لینک زیر مراجعه کنید.

منبع: شاگرد شوفر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها