کد خبر : 4768

رفع مشکل گاز خوردن پراید

رفع مشکل گاز خوردن پراید

اصلی ترین ایراد در خودروهای پراید انژکتوری، گاز هرز خوردن یا همان خود به خود گاز خوردن است.

به گزارش خودروتک، این مشکل دلیل های متفاوت میتواند داشته باشد که تعمیرکاران همیشه در رفع عیب آن مشکل دارند. اما تشخیص عیب آن چگونه است؟

چرا خودروی پراید خود به خود گاز میخورد؟

دلیل خود به خود گاز خوردن خودرو، ورود هوای اضافی به داخل منیفولد هوا است. این هوا کشیدن میتواند از خرابی و عملکرد نادرست سنسور ها باشد و یا حتی میتواند از هوا کشیدن خود منیفولد باشد.

از کجا بفهمیم ماشین منیفولد هوا میکشد؟

برای انجام تست نشتی منیفولد باید خودرو به دستگاه مخصوص وصل شود. این دستگاه نوسانات در داخل منیفولد را نشان میدهد. هوا کشیدن منیفولد مصرف بنزین را بالا میبرد.

از دستگاه تست استپر استفاده کنید.

دستگاه تست استپر، دستگاهی است که قابلیت تست استپر را دارد. با توجه به این که استپر تقلبی و استپر های رفرش در بازار زیاد شده است، حتما وقتی خودرو گاز هرز میخورد، باید با دستگاه تست استپر، استپر موتور را تست کنید. اگر استپر گیر داشته باشد و یا استپر خوب عقب جلو نشود خودرو گاز میخورد.

سنسور های دیگر را چک کنید

سنسور های دیگر مربوط به هوا را چک کنید. این سنسور ها اگر درست عمل نکند باعث هوا کشیدن منیفولد میشود. حتما اب بندی سنسور ها را چک کنید، و پارامتر سنسور ها را روی دستگاه بررسی کنید.

برنامه ی ECU را چک کنید.

بارها دیده شده که تمام قطعات سالم بوده اند ولی خودرو بازهم گاز هرز میخورد. در این حالت امکان دارد که برنامه استپر ecu به هم ریخته باشد. برای اینکار برنامه ی مربوط به دریچه گاز را فلش کنید تا مشکل برطرف شود. تشخیص به هم خوردن برنامه ecu توسط دستگاه مشخص میشود.

پولکی دریچه گاز را چک کنید.

اگر خود دریچه گاز از لحاظ فیزیکی صدمه دیده باشد هم باعث هوا کشیدن میشود و هم درچه گاز کامل کیپ نمیشود. برای حل این مشکل باید دریچه گاز تعویض شود.

منبع: شاگرد شوفر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها