کد خبر : 21911

آیا خرید هایما S7 منطقی است؟

آیا خرید هایما S7 منطقی است؟

یکی از خودروهای نوپایی که در بازار خودرو ایران دیده می‌شود هایما S7 است. هایما S7 در نتیجه همکاری ایران خودرو با تولید کننده چینی این خودرو وارد بازار شد و به خریداران معرفی شد. این خودروی نوظهور نقدهای مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشته است. در این مطلب اما قصد داریم با چشم پوشی از برخی نقاط ضعف هایما S7 به تعدادی از مزایای آن اشاره کنیم و اینکه چرا هایما S7 بخریم. در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش خودروتک ، هایما S7 جز کلاس سدان‌های موجود در بازار ایران قرار دارد که همان طور که اشاره کردیم این خودرو نتیجه اولین همکاری ایران خودرو با این خودروساز چینی است.

در بازار امروز ایران خودروهای چینی بی شماری حضور دارند که در این بین مدل‌های موفق و پر طرفداری نیز به چشم می‌خورد. هایما S7 در اولین نسل خود با تنفس طبیعی به بازار معرفی شد. بعد از آن نسل دیگری از این خودرو یعنی هایما S7 توربو وارد بازار ایران شد که تولید نسل اول را متوقف کرد. اما چرا هایما S7؟ چرا هایما S7 بخریم؟

ایمنی تضمین شده هایما S7 :

هایما S7

هایما S7

یک دلیل برای اینکه هایما S7 بخریم این است که هایما خودروی است که تازه وارد بازار شده است، با این حال امکانات ایمنی خوبی در این مدل تعبیه شده است. در هایما S7 شاهد ترمزهای دیسکی هم در عقب و هم در چرخ‌های جلو هستیم. در این مدل از ترمز ضد قفل یا همان ABS استفاده شده است.

همچنین سیستم‌های ترمز کمکی و BAS هم در این خودرو کار گذاشته شده‌اند. در هایما S7 چهار کیسه هوا قرار داده شده است. هایما S7 همچنین دارای سیستم هوشمند دید عقب است که این مورد در حین پارک خودرو به شما کمک می‌کند. از دیگر امکانات ایمنی هایما S7 می‌توان به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل کننده باد لاستیک‌ها و … اشاره کرد.

البته نباید فراموش کرد که برخی از نمونه‌های چینی موجود در بازار آوازه خودروهای چینی را خراب کرده‌اند که همین امر در حین خرید کمی خریداران را منصرف می‌کند. در این مدل اما خبری از این ماجرا نیست.

 

ظاهر زیبا ،  دلیلی برای اینکه هایما S7 بخریم

طراحی داخلی هایما S7

طراحی داخلی هایما S7

در هایما S7 شاهد ظاهر زیبا و نیمه اسپرت هستیم. این خودرو با ابعادی مناسب، برای یک خانواده کاملا مناسب است. در نمای جلویی خودرو اولین چیزی که به چشم می‌خورد نشان هایما S7 بر روی جلو پنجره نسبتا بزرگ همراه با خطوط موازی این خودرو است.

در پایین و میانه سپر چراغ‌های مه شکن را خواهیم داشت که به صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند. چراغ‌های جلویی هایما S7 کمی الهام گرفته از یکی دیگر از سدان‌های موفق چینی موجود در بازار یعنی لیفان x60 است. در نمای جانبی و نمای پشتی سعی شده تا سادگی خودرو حفظ شود. در نمای جانبی یک خط بلند و حجم دهنده می‌بینیم که بدنه خودرو را از یکنواختی درآورده است.

نمای پشتی هم عاری از هرگونه زرق و برق اضافی است. در نمای پشتی شاهد یک خط کرومی بر روی سپر پشتی هستیم. به طور کلی نمی‌توان ایرادی از ظاهر این سدان چینی گرفت. این خودرو ظاهر جدید و البته زیبایی دارد که کم کم در بین مردم در حال جا افتادن است.

امکانات رفاهی

هایما S7

هایما S7

یکی از مهم ترین دلایلی که می گوییم چرا هایما S7 بخریم این است که در هایما S7 امکانات رفاهی نسبتا قابل توجهی تعبیه شده است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، گرمکن آینه‌های بقل، سیستم ترمز کمکی و ترمز ضد قفل، صندلی برقی راننده، دوربین 360 درجه، سنسور نور، سیستم صوتی قدرتمند مجهز به اسپیکرهای متعدد در فضای خودرو، استارت دکمه‌ای و …. اشاره کرد.

هایما S7 همچنین دارای سنسور باران است. در این خودرو همچنین شاهد فناوری ورود بدون کلید هستیم که برای مدتی در این رده آپشن قابل توجهی است. در داخل کابین هایما S7 شاهد تودوزی و چرم دو رنگ هستیم که حس و حال لوکسی به فضای داخلی خودرو می‌دهد. در هایما S7 یک نمایشگر 7 اینچی لمسی تعبیه شده است که می‌توانید سیستم صوتی و برخی دیگر از امکانات خودرو را با آن کنترل کنید.

کلیدها و دکمه‌ها نیز در مناسب‌ترین مکان برای راننده و سرنشینان قرار گرفته‌اند. به طور کلی هایما S7 در این بخش هرچه در توان داشته را به نمایش گذاشته است و سعی کرده تا بهترین کیفیت را ارائه دهد.

 

قدرت موتور و مصرف سوخت هایما S7

موتور هایما S7

موتور هایما S7

همانطور که اشاره شد هایما S7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربو شارژ وارد بازار شد. در مدل تنفس طبیعی شاهد موتور 2 لیتری با جعبه دنده 5 حالته هستیم. اما در مدل توربو هایما S7 دیگر خبری از موتور 2 لیتری نیست. در مدل توربو شاهد موتور 1795 سی سی و جعبه دنده 6 حالته هستیم.

این SUV خانوادگی دارای ابعاد 4498 میلی‌متر طول و 1830 میلی‌متر عرض است که وزنی حول و حوش 1510 کیلوگرم دارد. از لحاظ مصرف سوخت هایما S7 به طور ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند که رقم قابل قبولی است. موتور هایما S7 توانایی تولید 170 اسب بخار نیرو و 230 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. با این خودرو شتاب بالایی را تجربه نخواهید کرد اما سرعت قابل قبولی برای ارائه دارد که این امر در کنار فرمان برقی و همچنین واکنش سریع در پیچ‌ها تکمیل می‌شود.

تجربه رانندگی با هایما S7 :

هایما S7

هایما S7

یکی از دلایلی که بر اساس آ می گوییم چرا باید هایما S7 بخریم این است که در این خودرو شاهد فرمان پذیری سریع و همچنین نرم هستیم که در نتیجه سواری را برایتان دلنشین‌تر می‌کند. در داخل اتومبیل فضای کافی برای افراد در نظر گرفته شده است که این امر در مسافت‌های طولانی نکته مثبتی است.(برای مشاهده اطلاعات کامل هایما S7 و نمودار تغییرات قیمت این خودرو روی عکس کلیک کنید)

از لحاظ شاسی و عملکرد فنربندی هایما S7 نمایش خوبی داشته است. به طور کلی یک خودروی قدرتمند در جاده‌های کفی با شتاب مناسب و فرمان پذیری سریع و عالی، ظاهر متفاوت و زیبا، کیفیت کابین داخلی و امکانات رفاهی مناسب که می‌تواند جز گزینه‌های شما برای خرید یک خودرو باشد.

از لحاظ بازار دست دوم و خرید و فروش این خودرو وضعیت بدی ندارد اما از نظر تهیه لوازم و قطعات جانبی ممکن است کمی به مشکل بر بخورید. به همین خاطر قبل از خرید خودرو از خدماتی که توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود مطمئن شوید و بعد برای خرید اقدام کنید.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها