کد خبر : 21610

هاوال H2 چه معایبی دارد؟

هاوال H2 چه معایبی دارد؟

در این مقاله از سری مقالات معرفی خودرو قصد داریم با معایب هاوال H2 بیشتر آشنا شوید.در این مقاله به آن دسته از معایب هاوال H2 خواهیم پرداخت که شاید پس از خرید متوجه آنها بشوید و اندکی حس پشیمانی از خرید به شما دست بدهد.پس ضمن مطالعه این مقاله شما با اگاهی نسبت به معایب این خودرو اقدام به خرید ان خواهید کرد.

به گزارش خودروتک ، هاوال H2 یکی از خودروهای کراس اور موجود در بازارهای کشور است. این کراس اور خانوادگی را شرکت چینی گریت وال تولید می‌کند و برای اولین در سال 2014 از آن رونمایی شد. هاوال H2 هرچند دارای ظاهری جوان پسند و تجهیزات مدرن کاملی نیست، اما قیمت آن رضایت خریداران و دوستداران کراس اورهای کمپاکت خانوادگی را جلب خواهد کرد ولی لازم است که با معایب هاوال H2  آشنا شوید تا با دید واضح تری اقدام به خرید کنید.

به همین دلیل توانسته در بازارهای کشورهای مختلف و از جمله ایران جایگاهی برای خود به دست آورد. اما این خودرو در مقایسه با سایر کراس اورهای موجود در بازار از معایب شایان توجهی برخوردار است که در اینجا سعی خواهیم کرد شما را با معایب هاوال H2 بیشتر آشنا کنیم.

طراحی ساده یکی از معایب هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با سایر کراس اورهای موجود در بازار نشان می‌دهد که این خودرو از طراحی جذاب و مدرنی برخوردار نیست. پس می‌توان این نکته را یکی از معایب این خودرو دانست.

طراحی خارجی هاوال H2 کاملاً یکدست و ساده است. به صورتی که نه فقط شاهد ابتکار خاصی در طراحی آن نیستیم، بلکه به زبان ساده، چنگی هم به دل مشتری نخواهد زد. در کل می‌توان گفت که ظاهر خارجی هاوال H2 دارای خصوصیت خاصی نیست که آن را در ذهن ماندگار سازد.

طراحی ساده هاوال H2

طراحی ساده هاوال H2

یک نمونه مقایسه جذاب از خودرو هاوال H2 مقایسه این خودرو با هایما S5 می باشد که این مقاله تحت عنوان مقایسه هایما S5 و هاوال H2 براش شما آماده شده است

از نظر طراحی داخلی هم باید گفت که از سویی تجهیزات مدرن مشابه سایر کراس اورهای بازار در هاوال H2 مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر هم طراحی و متریال مورد استفاده در فضای داخلی این خودرو با طراحی‌های هیجان انگیز سایر شاسی بلندها قابل مقایسه نیست.

می‌توان گفت که حس نشستن در کابین هاوال H2 با حسی که حضور در کابین کراس اورهای مدرن ایجاد می‌کند، یکسان نیست. متریال مورد استفاده برای ساخت داشبورد این خودرو، پلاستیک فشرده است. به همین دلیل در اولین نگاه ارزان قیمت بودن مواد به کار رفته را حس خواهید کرد. در کل باید گفت که هاوال H2 خودروی نیست که تصویر خود را در ذهن‌ها ماندگار سازد.

مصرف سوخت بالا

درمورد یکی دیگر از معایب هاوال H2 می‌توان گفت که مصرف سوختی که از جانب سازندگان چینی برای هاوال H2 اعلام شده، معقول به نظر نمی‌رسد. طبق اعلام شرکت گریت وال، مصرف سوخت هاوال H2 در شهر 12 لیتر، در بزرگراه 7 لیتر و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 9/8 لیتر است.

اما مصرف سوخت این خودرو در عمل بیشتر از این ارقام است. برای مثال اگر با سرعت بالا رانندگی کنید، خواهید دید که مصرف سوخت حتی به 15 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید. این رقم برای یک کراس اور کمپاکت رقم بسیار بالایی است. همچنین تجربه رانندگی درون شهری با این خودرو نشان دهنده مصرف سوخت بالاتر از رقم اعلام شده است. در کل مصرف سوخت هاوال H2 با آنچه که در کاتالوگ‌های شرکت گریت وال وجود دارد، منطبق نیست و مشتریان این خودرو رضایت چندانی از آن ندارند.

شتاب گیری ضعیف

یکی دیگر از معایب هاوال H2 شتاب گیری ضعیف است. این خودرو از موتور با حجم 1500 سی سی استفاده می‌کند. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو دارای حدأکثر قدرت خروجی 148 اسب بخار و حدأکثر گشتاور خروجی 210 نیوتن متر است. به همین دلیل شتاب گیری اولیه آن چندان مطلوب نیست.

اما عدم شتاب گیری رضایت بخش تنها یک سوی قضیه است؛ ضعف موتور هاوال H2 در دنده‌های بالا کاملاً مشهود است. بنابراین، می‌توان گفت که این خودرو قادر جلب رضایت افراد دوستدار سرعت‌های بالا نیست. دلیل ضعف هاوال H2 در شتاب گیری و همچنین عملکرد نامناسب آن در دنده‌های بالا را می‌توان حجم کم موتور آن دانست.

اما همچنین نباید عملکرد نامناسب گیربکس را نادیده گرفت. در هنگام شتاب گیری هماهنگی کاملی در بین عملکرد گیربکس و موتور خودرو وجود ندارد. همین هم موجب تقویت عملکرد ضعیف هاوال H2 در هنگام شتاب گیری می‌شود.

سر و صدای داخل کابین

هاوال H2

هاوال H2

ضعف بدنه هاوال H2 تنها در طراحی خارجی و داخلی آن نیست. یکی دیگر از معایب هاوال H2 این است که کابین این خودرو نسبت به سایر کراس اورهای موجود در بازار، دارای سر و صدای بیشتری است. یکی از نکاتی که خریداران کراس اورهای خانوادگی به آن توجه می‌کنند، احساس آرامشی است که این خودروها به سرنشینان خود منتقل می‌کنند.

اما این احساس در هاوال H2 نسبت به سایر شاسی بلندها کمتر است. همچنین این خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها از تعادل مورد نظر برخوردار نیست. پس می‌توان یکی دیگر از معایب هاوال H2 را حرکت گهواره‌ای این خودرو در این گونه مواقع دانست. این حرکت‌های گهواره‌ای موجب می‌شود تا سرنشین هاوال H2 احساس آرامش و امنیت لازم در خودرو را نداشته باشد.

ایمنی و تجهیزات محافظتی

هاوال H2

هاوال H2

بر کسی پوشیده نیست که اکثر خودروهای چینی از ایمنی لازم برخوردار نیستند. خودروهای چینی اکثراً بازارهای کشورهای مشتری اتومبیل‌های با کیفیت پایین را هدف قرار می‌دهند. اما هاوال H2 برای صادر به کشورهای پیشرفته طراحی شده، پس در این مورد محکوم به رعایت استانداردهای جهانی شده‌اند.(برای مشاهده کامل ریویو خودرو و بررسی منحنی قیمت هاوال H2 روی عکس بالا کلیک کنید)

هرچند که هاوال H2 مورد تست مؤسسه معتبر اروپایی Euro NCAP قرار نگرفته (و شاید چینی‌ها در این مورد هم از قرار گرفتن در معرض استانداردهای پیشرفته خودداری کرده‌اند)، اما این خودرو تست‌های مؤسسه استرالیایی ANCAP را انجام داده است. در نتیجه تست‌های انجام شده، هاوال H2  موفق به کسب 5 ستاره ایمنی این مؤسسه استرالیایی شده است.

اما باید در نظر داشت که اعتبار مؤسسه تست و ایمنی خودروهای اروپا بسیار بیشتر از مؤسسه استرالیایی موازی آن است. به همین دلیل شاید به صورت تخمینی بتوان گفت که هاوال H2 می‌تواند 4 ستاره ایمنی را از مؤسسه اروپایی NCAP کسب کند.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش خودرو

خدمات پس از فروش خودرو

یکی از نکات قابل توجه در خریداری خودرو، شبکه فروش و خدمات پس از فروش آن است. اما شاید بتوان همین نکته را یکی دیگر از معایب هاوال H2 به حساب آورد. با انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شویم که خریداران این خودرو رضایت چندانی از مراکز خدمات پس از فروش این خودرو ندارند.

در این مورد می‌توانیم به عدم پاسخگویی به موقع، کیفیت پایین خدمات و … اشاره کنیم. در کل، وقتی که خدمات پس از فروش هاوال H2 را با سایر کراس اورهای خانوادگی موجود در بازار مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم هاوال H2 توان رقابت با آنها را دارا نیست.

در اینجا شما را با معایب هاوال H2 بیشتر آشنا کردیم. در پایان لازم است اشاره کنیم که خودروهای چینی در کل توان رقابت با خودروهای هم تراز ساخت سایر کشورها را ندارند. هاوال H2 هم از این قاعده مستثنی نیست و در مقایسه با سایر کراس اورهای کمپکت موجود در بازا حرف زیادی برای گفتن ندارد.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها