کد خبر : 21907

نگاهی کوتاه به سلتوس جدیدترین شاسی بلند کیا موتورز

نگاهی کوتاه به سلتوس جدیدترین شاسی بلند کیا موتورز

طراحان کیا در طراحی کابین و فضای داخلی شما را در مقابل داشبوردی مدرن و احاطه شده با یک نمایشگر دیجیتال عریض که از کیفیت بالای ساخت و مونتاژ برخوردار ‌است قرار داده اند.

به گزارش خودروتک ، پس از بازار بزرگ چین، بازار هند یکی از نقاط پر امید برای صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود، چرا که براساس پیش بینی ها، رشد اقتصادی و جمعیت انبوه این کشور زمینه بزرگتر شدن بازار خودرو هند را ظرف سال های آینده به وجود می آورد. پس از شرکت های ژاپنی نظیر سوزوکی و تویوتا که مدت هاست در هند فعال هستند، حالا به نظر می رسد که کره ای ها نیز بیش از گذشته به این نقطه از جهان امیدوار شده اند. کیا نهایتا پس از انتشار تیزر های متعدد از جدیدترین شاسی بلند خود با نام سلتوس در دهلی رونمایی کرد. این خودرو که برای بازار هدف هند طراحی شده آمده به نوعی سهم کیا از این بازار رو به رشد را بیش تر از پیش نماید. البته ظاهرا قرار است تا کیا سلتوس در دیگر کشورهای جهان نیز عرضه شود.

سلتوس در قامت یک کراس اور شهری جمع و جور از استایلی زیبا، متناسب ولی نه چندان بدیع و خاص برخوردار است،  دماغه خودرو بر جلوپنجره معروف کیا با طرح موسوم به پوزه ببر تاکید دارد و چراغ های بزرگ جلو با چیدمان‌ خاص ال ای دی  از مهمترین المانها یا دیتیل های جذاب در این کراس اور محسوب میشوند اما در طراحی نمای جانبی و به ویژه پشت خودرو علیرغم متناسب بودن کلی پیکره به ویژه در هماهنگی با سایز رینگ‌ و تایر ، شما با یک استایل نرمال و نه چندان خاص روبرو هستید.

طراحان کیا در طراحی کابین و فضای داخلی شما را در مقابل داشبوردی مدرن و احاطه شده با یک نمایشگر دیجیتال عریض که از کیفیت بالای ساخت و مونتاژ برخوردار ‌است قرار داده اند.

کیا سلتوس

همانند هیوندای ونو ، کیا سلتوس هم از کابین مدرن و بازنگری شده برخوردار است که ترکیبی از مدرن بودن و ظاهری جذاب را به نمایش می گذارد. البته تاکنون تصاویری از داخل کابین این کراس اوور منتشر نشده است اما ما می دانیم که یک صفحه نمایش 10.25 اینچی در نسخه های بالاتر و یا یک نسخه 8 اینچی در نسخه های پایه در مرکز داشبورد تعبیه شده است. همچنین نسخه فول سلتوس به سیستم صوتی BOSS با 8 بلندگو مجهز شده است.

کیا برای توسعه این کراس اوور جدید خود از نسخه های مفهومی سیگنیچر و SP الهام گرفته است. از همین رو ظاهر خودرو کاملا به این دو مفهومی نزدیک است. در کیا سلتوس انبوهی از جدیدترین امکانات ایمنی نظیر سامانه های هوشمند پیشگیری از تصادف نیز بسته به سطح اپشن خودرو در نظر گرفته شده و ارائه می شود.

کیا سلتوس در ابتدا با دو موتور بنزینی (1.6 لیتری توربو یا 2 لیتری) و یک موتور دیزل (1.6 لیتری) عرضه خواهد شد. اما خودروساز کره ای تاکنون هیچ صحبتی از نسخه احتمالی چهار چرخ متحرک نکرده است و به نظر می رسد نیروی پیشرانه های نه چندان قدرتمند ارائه شده فقط به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. البته کیا سه حالت رانندگی اکو ، اسپرت و نرمال را برای استفاده بهینه از قدرت خودرو در اختیار راننده قرار داده است.

جالب است بدانید که در راستای کاهش هزینه ها و تصرف بازار منطقه، کراس اوور جدید کیا در سایت تولیدی این کمپانی واقع در هندوستان تولید می شود و همانطور که گفته شد برنامه صادراتی به سایر کشورهای جهان نیز برای این محصول خاص وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها