کد خبر : 16125

اولین تجربه رنندگی با خودرو کیا تلوراید + تصاویر و قیمت

اولین تجربه رنندگی با خودرو کیا تلوراید + تصاویر و قیمت

کیا تلوراید بزرگترین خودروی تولیدی این برند کره‌ای محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی اولیه این خودروی SUV می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک ، در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 شاهد رونمایی از خودروی کیا Telluride بودیم. این خودرو سه سال قبل از معرفی به عنوان یک خودروی مفهومی در معرض دید عموم قرار گرفته بود. کیا تلوراید بزرگترین و لوکس‌ترین خودروی تولیدی این برند محسوب می‌شود. این خودرو ابعاد بزرگتری در مقایسه با کیا سورنتو داشته و از سه ردیف صندلی با امکان حمل 8 سرنشین بهره می‌برد. این خودرو دارای شباهت‌های زیادی با خودروی هیوندای پالیسید است.

کیا تلوراید به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.8 لیتر مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 291 اسب بخار و گشتاوری برابر با 355 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد.

در گذشته به علت افزایش قیمت بنزین، محبوبیت خودروهای قدرتمند و بزرگ رو به افول بود؛ با این حال به علت کاهش قیمت سوخت این روند متوقف و حتی معکوس نیز شده است. در حال حاضر خریداران در ایالات متحده آمریکا بیش از پیش نسبت به خرید خودروهای بزرگ از خود تمایل نشان می‌دهند. کیا علاوه بر این خودرو، سورنتو را با سه ردیف صندلی نیز در بازار به فروش می‌رساند. در ادامه با اولین تجربه رانندگی کیا تلوراید همراه ما باشید.

طراحی ظاهری

 

در نگاه اول، کیا تلوراید دارای طراحی ظاهری شبیه به خودروهای رنج روور است. در طراحی این خودرو از محصولات رنجروور الهام گرفته شده که شاید واضح‌ترین آن مربوط به نشان Telluride روی کاپوت آن باشد. در این میان باید به فورد اکسپلورر نیز اشاره کرد که در ابتدا این سبک طراحی را از رقیب انگلیسی خود کپی‌برداری کرد.

در حالت کلی این خودرو از طراحی مناسبی بهره می‌برد و شباهت آن به نمونه مفهومی، برای ما بسیار خوشایند است. جلوپنجره این خودرو که کیا آن را Tiger Nose می‌نامد، در مقایسه با محصولات گذشته این برند ابعاد بزرگتری دارد. در حالی که کیا تلوراید به صورت محور جلو (در نسخه استاندارد) به فروش می‌رسد، همچنان دارای طراحی بزرگی است. افراد با مشاهده این خودرو به این موضوع پی می‌برند که با یک خودروی قدرتمند و لوکس روبه‌رو هستند.

موتور و عملکرد

 

کیا Telluride تنها در یک نمونه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این خودروی غول پیکر به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.8 لیتر مجهز شده که قادر به تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو در تمام تریم‌های خود از یک گیربکس 8 سرعته خودکار بهره می‌برد که به صورت استاندارد قدرت تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در صورتی که راننده به دنبال تصاحب نمونه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک باشد، باید 2 هزار دلار مبلغ بیشتری را به شرکت کیا پرداخت کند.

کیا به این موضوع اشاره کرده که نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک تنها 50 درصد قدرت تولیدی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند که البته این موضوع تنها در مواقع ضروری صادق است. قدرت تولیدی موتور به صورت کاملا مناسبی به چرخ‌ها منتقل می‌شود؛ با این حال استفاده از موتور قدرتمندتر در این خودرو می‌توانست بهتر باشد. این احتمال وجود دارد که در آینده این خودرو به موتور 6 سیلندر کیا استینگر با توربوشارژر دوقلو مجهز شود.

عملکرد کیا تلوراید در زمینه مصرف سوخت با توجه به قدرت تولیدی موتور و همچنین رقبای آن، متوسط ارزیابی می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در مدل محور جلو در شهر، بزرگراه و به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 11.76، 9.04 و 10.22 لیتر است. کیا تلوراید در نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در شهر، بزرگراه و به صورت ترکیبی به ترتیب به 12.37، 9.08 و 11.2 لیتر بنزین نیاز دارد.

طراحی داخلی

 

در حالی که کیا تلوراید در زمینه قدرت تولیدی موتور و یا میزان مصرف سوخت عملکرد بی‌نظیری ندارد، با ورود به کابین این خودرو حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. طراحی داخلی کیا Telluride کاملا مناسب یک خودروی لوکس است. اگرچه کیا در کابین این خودرو از قطعات پلاستیکی استفاده کرده، ولی میزان آن‌ها کم بوده و همچنین کیفیت مناسبی دارند. در تریم SX این خودروی غول‌پیکر از چوب در کابین استفاده شده که کیفیت بالایی دارد. کیفیت دکمه‌ها نیز در کابین خودرو بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

کیلومترشمار مورد استفاده در کیا تلوراید کیفیت مناسب و خوانایی بالایی دارد. در تریم SX این خودرو شاهد حضور سیستم تشخیص نقاط کور هوشمند هستیم که در زمان روشن کردن راهنما در هر جهت، به صورت استاندارد فعال می‌شود. سیستم سرگرمی و اطلاعات کیا Telluride دارای یک نمایشگر ساده لمسی است که البته در تریم‌های بالاتر از یک صفحه نمایش 10.25 اینچی استفاده شده است.

در این بررسی تریم SX این خودروی شاسی بلند در اختیار ما قرار گرفته بود که از تجهیزات زیادی بهره می‌برد. این تریم به دوربین 360 درجه، سیستم صوتی هارمن کاردن با 10 بلندگو و سیستم جدید صحبت راننده کیا مجهز شده است. این سیستم با سرنشینان جلو از طریق اسپیکرها صحبت می‌کند.

سرنشینان در این خودروی کره‌ای به فضای مناسبی حتی در ردیف سوم دسترسی دارند. کیا برای سرنشینان فضایی را برای نگهداری لیوان و گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این خودرو در مجموع دارای 6 پورت USB بوده که برای هر ردیف، دو عدد در نظر گرفته شده است. خریدار می‌تواند برای ردیف جلوی کیا Telluride شارژر بی‌سیم سفارش دهد. پورت‌های USB ردیف دوم درون صندلی‌های جلو قرار دارد که هوشمندانه به نظر می‌رسد.

این خودرو در تریم SX دارای سیستم گرمکن و همچنین تهویه مطبوع برای صندلی‌های ردیف دوم است. این ویژگی در خودروهای گران‌قیمت مانند بی‌ام‌و X7 با قیمت 100 هزار دلار نیز وجود ندارد. خریدار می‌تواند با فشردن یک دکمه، صندلی‌های ردیف دوم و سوم این خودرو را جمع کند. برخلاف کیا سورنتو، ردیف سوم در این خودروی جدید فضای مناسبی دارد و افراد قد بلند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

فضای حمل بار
 

در صورتی که به یک خودرو با فضای بار زیادی نیاز داشته باشید، بدون شک کیا تلوراید یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. در صورتی که راننده به صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیازی نداشته باشد، فضایی برابر با 2463 لیتر در اختیار او قرار می‌گیرد. در زمان استفاده از ردیف دوم، فضای بار به 1302 لیتر کاهش پیدا می‌کند. این خودرو در زمان حمل 8 سرنشین نیز فضای باری برابر با 594 لیتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در زیر کف این خودرو نیز فضای کمی برای قرارگیری تجهیزات اضافه به چشم می‌خورد.

کیفیت رانندگی

 

در زمانی که این خودرو برای بررسی اولیه در اختیار ما قرار داشت، آن را در شرایط مختلف شامل بارانی و برفی مورد آزمایش قرار دادیم. این خودرو در تمامی شرایط جوی ما را شگفت زده کرد. در حالی که انتظار داشتیم این خودروی سنگین وزن در پیچ‌ها دچار مشکل شود، به علت کنترل مناسب بدنه، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. سیستم تعلیق کیا تلوراید عملکرد نرمی دارد به گونه‌ای که راحتی راننده و سرنشینان تضمین می‌شود. این موضوع می‌تواند به معنای تضمین آسایش سرنشینان در تمام شرایط حتی در جاده‌های کوهستانی باشد.

در حالت کلی رانندگی با کیا تلوراید تجربه لذت‌بخشی است. این خودرو در حالت عادی دارای فرمان نرمی است که البته در حالت رانندگی اسپرت، فرمان آن سفت شده و عملکرد مناسبی دارد. در حالی که کیا تلوراید تجربه رانندگی مناسبی دارد، لذت رانندگی با آن در مقایسه با مزدا CX-9 کمتر است. در صورتی که قصد خرید این خودروی کره‌ای را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان رانندگی از حالت هوشمند استفاده کنید. این حالت بر اساس شرایط جاده و رانندگی، به صورت خودکار میان حالت‌های اسپرت و کامفورت تغییر وضعیت می‌دهد.

یکی از نکات در رابطه با تجربه رانندگی این خودرو مربوط به موتور 6 سیلندر آن است. در حالی که قدرت تولیدی این موتور با نرمی توسط گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود، در زمان سبقت گرفتن ضعف خود را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در زمان رانندگی در سربالایی‌ها عملکرد مناسبی ندارد که البته این موضوع برای اکثر خودروهای مجهز به موتور تنفس طبیعی وجود دارد و منطقی به نظر می‌رسد.

در حالی که ما سعی داشتیم با کیا تلوراید از خودروهای دیگر سبقت بگیریم، این خودرو تجهیزات کامل خود را به رخ دیگران می‌کشید. تمام تریم‌های این خودروی کره‌ای به صورت استاندارد به کروز کنترل تطبیقی مجهز شده‌اند. تریم EX کیا Telluride دارای سیستم رانندگی پیشرفته بزرگراه بوده که با استفاده از رادار قادر به شناسایی خطوط و نگهداری خودرو در میان آن‌هاست. کیا این سیستم را خودران سطح 2 می‌داند که در جاده‌های مستقیم عملکرد مناسبی دارد. این سیستم در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ و خم نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد.

در مدت زمانی که این خودرو در اختیار ما قرار داشت، آن را در جاده‌های آفرود نیز مورد بررسی قرار دادیم. در این زمان با محدودیت جدی از سوی لاستیک‌های میشلن روبه‌رو شدیم. در حالی که کیا تلوراید به عنوان یک خودروی آفرود معرفی شده، باید خودروهای جیپ را محصولات مناسب‌تری در این زمینه مخصوص دانست.

قیمت

 

کیا این خودروی جدید را مانند محصولات گذشته خود با قیمت مناسبی روانه بازار می‌کند. مدل پایه کیا تلوراید، تریم LX قیمتی برابر با 31,690 دلار دارد. از امکانات این تریم می‌توان به سه ردیف صندلی برای 8 سرنشین، سیستم جلوگیری از تصادف در جلو، سیستم نگهداری خودرو در میان خطوط، سیستم شناسایی نقاط کور، کلید هوشمند و سیستم استارت دکمه، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید Auto اشاره کرد.

رانندگان با پرداخت مبلغ 33,990 دلار قادر به خرید تریم S این خودرو خواهند بود. در این تریم شاهد اضافه شدن رینگ‌های 20 اینچی، سیستم گرمکن به صندلی‌های جلو و سانروف برقی به کیا تلوراید هستیم. تریم بالاتر این خودرو، EX با قیمت پایه 37,090 دلار به فروش می‌رسد که امکانات آن ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارد. در این تریم شاهد حضور سیستم تهویه صندلی‌ها به همراه پوشش چرم واقعی، سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه و نمایشگر 10.25 اینچی مجهز به سیستم ناوبری هستیم.

در این بررسی تریم SX کیا Telluride در اختیار ما قرار داشت. این تریم دارای قیمت پایه 41,490 است. این تریم از سانروف دوگانه، پروژکتور LED، رینگ‌های 20 اینچی مشکی رنگ اسپرت و دوربین اطراف خودرو بهره می‌برد. خریدار می‌تواند برای این خودرو پکیچ SX Prestige را سفارش دهد. این پکیج که دارای قیمتی برابر با 2000 دلار بوده، امکاناتی مانند هدآپ دیسپلی، سیستم گرمکن و تهویه ردیف دوم صندلی‌ها، سیستم گرمکن فرمان و برف پاک‌کن حساس به باران را به این خودروی غول پیکر کره‌ای اضافه می‌کند.

ارزش خرید

 

کیا Telluride اگر چه دارای چندین کمبود است، ولی یکی از بهترین خودروهای SUV با سه ردیف صندلی محسوب می‌شود. در صورتی که خواهان خریداری یک خودروی شاسی بلند با سه ردیف صندلی در بازار باشید، محصولاتی مانند جمس آکادیا، دوج Durango، هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این میان کیا تلوراید یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

به نظر ما، کیا تلوراید در مقایسه با رقیبان خود بهترین طراحی کابین را دارد و کیفیت رانندگی آن با رقیبانش یکسان است. به این موارد باید گارانتی 10 ساله شرکت کیا را نیز اضافه کرد تا به ارزش بالای تلوراید پی برد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که کیا Telluride ارزش خرید بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌تواند در صدر لیست شما قرار بگیرد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها