کد خبر : 83144

واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد مجوز گرفت

واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد مجوز گرفت

دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: دولت اخیرا مصوبه ای برای واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد تصویب کرده است که بر اساس آن به ازای هر خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار داده می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودروهای نو به مناطق آزاد تقسیم بندی می‌شود.

وی یادآور شد: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده و اکنون امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

عبدالملکی با بیان این‌که بحث دوم مربوط به واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است، ادامه داد: مصوبه این موضوع حدود ۲ هفته قبل توسط هیئت وزیران ابلاغ شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بر این اساس خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار می‌توانند به مناطق آزاد وارد شوند و خودروهای احتراقی به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ی واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار بر اساس مصوبه هیئت وزیران داده شده است.

عبدالملکی اضافه کرد:‌ کارهای حقوقی واردات خودرو کامل شده و شرکت‌های واجد صلاحیت می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها