کد خبر : 51503

آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد تکذیب شد

آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد تکذیب شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: نقل و انتقال خودرو بین مناطق آزاد کشور مستلزم شرایط و ضوابط خاص بوده و انجام این فرآیند توسط اشخاص حقیقی ممنوع است.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا ؛ سرهنگ "امیر طالبی"  در تشریح این خبر گفت: در پی انتشار اخباری از سوی رسانه‌ها در فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو در بین مناطق آزاد، تعدادی از فعالان در این عرصه با تبلیغات در این فضا و انتشار اخبار نادرست باعث سردرگمی و بعضاً اغفال شهروندان شده و اطلاعات صحیحی در این حوزه به متقاضیان منتقل نمی‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: برای روشن شدن موضوع و جلوگیری از سرگردانی متقاضیان لازم است افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند توجه داشته باشند که کلیه خودروهایی که مشمول شرایط نقل و انتقال بین مناطق آزاد می‌شوند باید سابقه شماره‌گذاری در منطقه آزاد مبدا را داشته باشند.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی مجاز به خریداری خودرو و جابه‌جایی در بین مناطق آزاد نیستند و این کار صرفاً باید توسط شرکت‌هایی انجام شود که پروانه مجاز واردات خودرو توسط منطقه آزاد را دارند.

سرهنگ طالبی اضافه کرد: بعضاً مشاهده می‌شود افرادی به مناطق آزاد کشور مراجعه و پس از خرید خودرو به صورت انفرادی وسیله نقلیه را از محدوده منطقه آزاد خارج و وارد منطقه آزاد مقصد می‌کنند و درخواست شماره‌گذاری دارند که برابر قانون ارائه خدمات شماره‌گذاری بین مناطق آزاد برای اشخاص ممنوع است.

پلاک منطقه آزاد ارس

این مقام انتظامی تصریح کرد: یکی از ضوابط شماره‌گذاری خودروهای منطقه آزاد بین مناطق، ارائه فاکتور خرید توسط شرکت وارد کننده است و چنانچه شرکت‌ها فاکتور خرید خود را ارائه نکنند، امکان ارائه خدمات به آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنان محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی برابر ضوابط اعلام شده بوده و تردد در خارج از محدوده مجاز ممنوع و با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌شود.

سرهنگ طالبی خاطرنشان کرد: برابر دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، تردد خودروهای منطقه آزاد با پلاک قدیم ممنوع بوده و پلیس از تردد وسایل نقلیه دارای پلاک قدیم از اول مهر ماه جلوگیری می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان با بیان اینکه آن دسته از مالکان خودروهای منطقه آزاد که دارای پلاک قدیم هستند هرچه سریعتر نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام کنند افزود: در صورت توقیف خودرو توسط پلیس، مالکان ملزم به حمل خودرو با خودروبر تا مرکز شمارگذاری منطقه آزاد واقع در سازمان منطقه آزاد بندرانزلی خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها