کد خبر : 61034

زمان اعلام قیمت جدید خودروها تغییر می کند؟

شورای رقابت تغییر زمانی اعمال دستور‌العمل قیمتی خودرو از ۳ ماهه به ۶ ماهه را در دستورکار دارد با این حال به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودرو از مبدا با توجه به اظهارات روز گذشته رضا شیوا رئیس این شورا به زودی عملیاتی نخواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد؛  آن طور که رییس شورای رقابت به خبرگزاری صدا و سیما گفته این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو هنوز تصمیمی نگرفته است. همزمان با آغاز به کار رسمی بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ رییس شورای رقابت خبر از افزایش قیمت کارخانه‌های محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز داد. شیوا پیش‌تر گفته بود با توجه به اینکه بانک مرکزی تورم بخشی خودرو در فصل زمستان را ۱۴درصد اعلام کرده و خودروسازان آن را در قیمت‌های خود اعمال نکرده بودند، شورای رقابت بعد از اخذ تورم بخشی فصل بهار از بانک مرکزی، تورم بخشی زمستان و بهار را یک جا در قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز اعمال خواهد کرد.

سخنان شیوا بازار خودرو را که همچنان در خواب زمستانی بود بیدار کرد و نمودار قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت.اما حالا به نظر می‌رسد بعد از یک هفته که از اظهارات رییس شورای رقابت گذشته و بازار تحت تاثیر آن تا حدودی ملتهب شده، شیوا در تلاش است با تلطیف اظهارات خود از التهابات  بازار خودرو بکاهد.شیوا با بیان این مطلب که  قیمت‌هایی که ما اعلام می‌کنیم در شرایط فعلی منصفانه است و با بهبود شرایط، قیمت خودرو‌ها نزولی و کاهشی خواهد شد تلاش کرده تا تاثیر سیگنال‌های پیشینی که از صحبت‌های او به بازار مخابره شده بود را کم رنگ کند.

شیوا احتمال بازگشت اعمال دستورالعمل قیمتی خودرو از ۶ ماه به یکسال را نیز رد نکرد و شرط آن را ثبات در بازار ارز عنوان کرده است.همچنین رییس شورای رقابت در میان صحبت‌های خود به نوعی به واکنش‌هایی که به این صحبت او که اگر مردم فکر می‌کنند خودرویی گران است آن را نخرند و  سراغ دیگر محصولات حاضر در سبد محصولاتی خودروسازان بروند، پاسخ داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها