کد خبر : 55410

واردات خودرو بازار خودروهای داخلی را هم تکان می دهد؟

واردات خودرو بازار خودروهای داخلی را هم تکان می دهد؟

بحث از سرگیری واردات خودرو اگر چه هنوز جدی نشده اما حسابی داغ شده است. ممنوعیت واردات خودرو در نزدیک به دو سال و نیم گذشته موجب شده تا بازار خودروهای وارداتی و خودروهای چینی با افزایش قیمت عجیبی مواجه شود. سوال این است که آیا واردات خودرو بازار خودروهای داخلی را نیز کاهشی خواهد کرد؟

به گزارش خودروتک، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این خصوص گفت: اگرچه این روزها بحث واردات خودرو مطرح می‌شود و برخی تصور می‌کنند ورود خودرو به کشور به‌صورت کامل آزاد خواهد شد، با این حال این آزادسازی تا نیمه دوم سال آینده محقق نمی‌شود.

دادفر افزود: اکنون در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم روی آزادسازی واردات خودرو حساب باز کنیم، بنابراین این موضوع جدی نیست.

به گفته وی، به قدری موانع بر سر واردات خودرو زیاد است که باید التماس کرد تا یک نفر خودروی خارجی وارد کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: با آزادسازی واردات خودرو نمی‌توان رقیب خودروسازان داخلی شد، بلکه تنها می‌توان انتخاب را به مردم واگذار کرد.

دادفر گفت: یکی از راه‌ها برای جلوگیری از خروج ارز از کشور این است که واردکنندگان با ارز خود که در خارج است، اقدام به واردات کنند؛ در این صورت بدون اینکه یک دلار خارج شود، خودروی خارجی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه با ورود خودروی خارجی به کشور بازار جان تازه‌ای می‌گیرد و قیمت‌ها شکسته می‌شود، گفت: زمانی‌که بازار وارداتی‌ها بشکند، قیمت خودرو‌های داخلی نیز تکان می‌خورد و این موضوع در مجموع نیز به نفع مردم تمام خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها