کد خبر : 55371

در لاتاری خودروسازان ۳ برابر یارانه کشور به جیب دلالان سرازیر شد

در لاتاری خودروسازان ۳ برابر یارانه کشور به جیب دلالان سرازیر شد

این عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اگر مسوولان نفع اقتصاد و مردم را در نظر بگیرند باید قیمت خودرو آزاد شود، گفت: با توجه به اینکه زمانی تا پایان سال باقی نمانده باید هر چه سریع‌تر این اقدام صورت گیرد و به اعتراض برخی افراد سودجو توجه نشود.

به گزارش خودروتک امیرحسین کاکایی با بیان اینکه در این مدت هزاران میلیارد تومان به جیب دلال‌ها رفته است، افزود: در لاتاری خودروسازان هم اغلب دلال‌ها شرکت کرده و با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به ثبت‌نام‌های کذب می‌کنند به عنوان مثال از کارگران خود که واجد شرایط هستند، می‌خواهند تا در قرعه‌کشی خودروسازان ثبت‌نام کنند و در صورت برنده شدن ۱۰ میلیون تومان به این افراد می‌دهند و در اصل خودشان خودرو را خریداری می‌کنند و هزینه آن را می‌دهند و در بازار آزاد چند برابر قیمت می‌فروشند.

کاکایی گفت: طی دو سال گذشته خودروسازان ۴۰هزار میلیارد تومان متضرر شدند این در حالی است که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب دلال‌ها شده است این رقم یعنی ۳ برابر یارانه‌ای که دولت به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت می‌کند.

بر اساس این گزارش؛ با توافق انجام شده میان خودروسازان و شورای رقابت مقرر شد تا قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ به شرکت‌های خودروساز واگذار و قیمت خودروهای پرتیراژ نیز از سوی شورای رقابت تعیین شود.

محمدرضا نجفی‌منش در این باره گفته است: قیمت‌گذاری جدید به شکلی انجام می‌شود تا خودروساز دچار ضرر وزیان نشود چراکه هم‌اکنون خودروسازان به ویژه ایران خودرو با زیان چشمگیری مواجه هستند؛ این در حالی است که باید بخشی از سود حاصل از اختلاف قیمت که همواره نصیب واسطه و دلال می‌شد به خودروساز داده شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها