کد خبر : 52829

پشت پرده واردات خودروی آمریکایی به کشور

پشت پرده واردات خودروی آمریکایی به کشور

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: واردات خودرو‌های خارجی که در جاده مشاهده شده، ترانزیت است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز، واردات خودرو‌های خارجی به کشور چهار سالی می‌شود که ممنوع است، اما با این حال تابناک در گزارشی از واردات خودرو‌های آمریکایی به کشور خبر داده است.

آنچه در این گزارش آمده است «تریلی‌های حامل خودرو‌های خارجی در جاده‌های کشور تردد داشته است.»، اما دبیر انجمن واردکنندگان خودرو واردات خودرو آمریکایی به کشور را رد می‌کند و در این باره می‌گوید: واردات خودرو‌های خارجی که در جاده مشاهده شده است، ترانزیت است. یعنی خودرو‌های خارجی و آمریکایی از گمرکات جنوب کشور به گرجستان، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان ترانزیت می‌شود.

مهدی دادفر افزود: در این بازه زمانی فعالان خودرو جرات نزدیک شدن به این حوزه یا قاچاق خودرو به کشور را ندارند. از این‌رو احتمال واردات خودرو‌های آمریکایی قاچاق بسیار ضعیف است. با توجه به درخواست کشور‌های همسایه خزر برخی خودرو‌های خارجی از خلیج فارس به کشور‌های مورد اشاره بالا وارد می‌شود.

قیمت خودرو‌های خارجی دیگر گران نمی‌شود

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو‌های خارجی ارزان شده است یا خیر؟ اظهار کرد: با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو‌های خارجی بین پنج تا ۱۰ درصد ارزان شده است. معتقدیم قیمت خودرو‌های خارجی دیگر گران‌تر نخواهد شد.

باید گفت هر چند که قیمت خودرو‌های خارجی از جمله خودرو‌های آمریکایی به کشور ممنوع است، اما گزارش‌های پیگیری شده از واردات برخی خودرو‌های آمریکایی از جمله «دووج» حکایت دارد. این مدل خودرو به تعداد محدودی در مناطق آزاد ترخیص شده است و تردد دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها