کد خبر : 43116

خطر از سرگیری تولید پراید!

خطر از سرگیری تولید پراید!

بازار خودرو این روزها تحت تاثیر کاهش عرضه و ایجاد فرصت حاصل از آن برای دلالان، شاهد قیمت خودرو در بازه هایی است که هضم آن آسان نیست. در این میان روز گذشته از سوی یکی از مدیران سایپا موضوع آمادگی تولید دوباره پراید مطرح شد.

به گزارش خودروتک، حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید گفت: برای کاهش قیمت‌های بازار اگر لازم باشد فروش پراید را از سر می‌گیریم. البته او این مساله را نیز یادآور شد که تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از نهاد‌های ذیربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوز‌ها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

بازگشت پراید به روال تولید سایپا شاید به صورت مقطعی از تب و تاب قیمت پراید در بازار خودرو بکاهد، اما نکته اصلی این است که می تواند صنعت خودرو کشور و به طور مستقیم شرکت سایپا را برای مدت نامعلومی از حرکت رو به جلو باز داشته یا سرعت آن را بکاهد. سایپا در یک جهش قابل توجه طیفی از محصولات روزآمد را روی پلتفرمی اختصاصی در نوبت تکمیل و تولید دارد که تمرکز روی آن نفع بلند مدت صنعت و بازار خودرو کشور را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر بدون شک در صورت تولید مجدد و ادامه دار پراید هم، سایپا نمی تواند برای مدت طولانی پراید را با قیمت کارخانه کنونی عرضه کند و باتوجه به واقعیت های قیمت نهاده های تولید و بهای تمام شده ناگزیر از افزایش قیمت پراید خواهد بود.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که قیمت هایی که برای پراید در فضای مجازی مطرح می شود، به عنوان مثال قیمت 90 میلیون تومان به هیچ عنوان قیمت هایی نیست که در نهایت مورد معامله قرار می گیرد. چرا که در همین بازار کنونی با 90 میلیون خریدار می تواند به سراغ خودروهای کم کارکرد بهتر از پراید برود!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها