کد خبر : 42777

هیاهوی بسیار روی قیمت خودرو توقف تولید شده!

هیاهوی بسیار روی قیمت خودرو توقف تولید شده!

این روزها تقریبا در هیچ کجا نمی توانید دو قیمت پراید یکسان در رسانه های شناسنامه دار و یا فضای مجازی موبایلی پیدا کنید. حتی در سایت های خرید و فروش خودرو نیز قیمت پراید متفاوت و بعضا بی ربط به هم درج شده است. این مساله غافل از اینکه درباره قیمت چه خودرویی حرف می زنیم به محل هیاهو و موج سواری دلالان حتی در برخی رسانه ها تبدیل شده است.

به گزارش خودروتک، از سه مدل پراید که تا چند ماه قبل همه آنها تولید می شدند، با تصمیمی البته درست، تولید دو مدل آن متوقف شده است. و دیری نیست که تولید سومین مدل پراید نیز متوقف شده و پرونده این خودرو پرماجرا در صنعت خودرو ایران بسته شود.

این در حالیست که پراید 111 که اخیرا تولید آن متوقف شد، همواره در ردیف تولیدات پایین این خودرو بود و همیشه تقاضای بیشتر از ظرفیت برای آن وجود داشت. در این شرایط اندک دانش اقتصادی به ما می گوید که افزایش قیمت پراید در بازار حاصل کاهش عرضه آن است. برای پراید به عنوان یک کالا، اتفاق کاهش عرضه رخ داده است و حالا کسی که این کالا را در اختیار دارد با علم به این کاهش عرضه قیمت را بالاتر برده است.

اما این میدان داری دلالان قطعا دیرزمانی نخواهد پایید چرا که خودرو پراید با توقف سومین مدل و عدم عرضه مدل صفر کیلومتر خیلی زود از سبد بازار خودرو به عنوان یک خودرو رند بازار حذف خواهد شد و جای آن را دیگر خودروهای دارای تیراژ تولید خواهند گرفت. 

پس در این شرایط دامن زدن به قیمت پراید دقیقا بازی در زمین دلالان خودرو و کسانی است که می خواهند از آخرین سری های پراید صفر کیلومتر حداکثر سود را کسب کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها