کد خبر : 26087

محو پراید از جاده ها چقدر زمان لازم دارد

محو پراید از جاده ها چقدر زمان لازم دارد

زمزمه توقف تولید پراید در حال حاضر به گوش می رسد. آن هم بلندتر از هر زمان دیگری. تاکید چند باره پلیس راهور بر توقف شماره گذاری پراید از سال آینده نوید این را می دهد که تولید این خودرو ارزان اما ناایمن سرانجام متوقف شود.

به گزارش خودروتک، این که تولید پراید متوقف شود یک روی سکه است و روی دیگر سکه این است که چه زمانی دوران حضور پراید در جاده و خیابان به پایان می رسد.

بازار خودرو ایران یکبار پیش از این نیز با خودرو پرتیراژ دیگری یعنی پیکان خداحافظی کرده بود. روند جایگزینی پیکان با پراید به عنوان خودرو اول کشور با توجه به قیمت پایین پراید در آن زمان سریع اتفاق افتاد. به خصوص که طول عمر مفید پیکان و نداشتن امکاناتی مانند کولر نیز به نوعی بود که خود مالکان ترجیح می دادند در اولین فرصت آن را با دیگر خودروها جایگزین کنند.

امروزه هر چند هنوز برخی پیکان سوار می شوند اما دیگر نمی توان گفت که پیکان یک خودرو جدی در بازار خودرو کشور است و حضور پررنگی در جاده ها ندارد.

اما در مورد پراید به نظر می رسد کمی موضوع متفاوت باشد. تیراژ بالای پراید در کنار عمر مفید بیشتر آن در مقایسه با پیکان باعث می شود تا مالکان مدت زمان بیشتری آن را در چرخه استفاده نگه دارند. به نظر می رسد برای خداحافظی کامل پراید از جاده و خیابان های کشور، از زمان توقف تولید، یک بازه دست کم 15 ساله زمان نیاز باشد.

البته عرضه یک خودرو جایگزین با قیمت مشابه اما ایمن تر می تواند میل به جایگزینی را برای مالکان پراید افزایش داده و آنها را به زودتر خارج کردن این خودرو از چرخه استفاده تشویق کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها