کد خبر : 25373

امسال آخرین سال تولید پراید است؟

امسال آخرین سال تولید پراید است؟

توقف تولید پراید هر از گاهی مطرح می شود. اما هر بار به دلایلی که مهمترین آن سهم بالای این خودرو در سبد محصولات شرکت سازنده است ماجرا دنبال نشده و به دست فراموشی سپرده می شود. اما این بار یک مقام ارشد پلیس راهور، موضوع توقف تولید پراید را مطرح کرده است. اتفاقی که در صورت تحقق می تواند سرآغاز دوران جدیدی در صنعت خودرو کشور و تحولی در بحث ایمنی رانندگی به حساب بیاید.

به گزارش خودروتک، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه به‌طور قطع خودروهای داخلی ایمن نیستند، گفت: با تحلیل ۱۱ سال تصادف به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته شد که ۲۴ درصد جانباختگان تصادفات مربوط به خودروی پراید است.

سردار سید کمال ‌هادیانفر تاکید کرد: پلیس راهور ناجا در مکاتباتی خواستار توقف تولید پراید از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شد. وی تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۶ قطعات خودرو و خودروهای ایمن وارد می‌شد، به‌طوری که برخی خودروها بیش از ۱۱ ایربگ داشتند و همین موضوع باعث کاهش تلفات حوادث ترافیکی شده بود.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان‌تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، واردات خودروهای خارجی متوقف شده و خودروهای داخلی هم خیلی ایمن نیستند و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارند. وی تصریح کرد: اغلب تصادفات بر اثر آن است که به‌دلیل نبود قطعه، مشکلات خودرو به‌صورت مستمر ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها