کد خبر : 76685

نیسان ساکورا رونمایی شد | کمتر از 14000 دلار

نیسان ساکورا رونمایی شد | کمتر از 14000 دلار

ساکورا در کلاس خودرو‌های Kei ژاپن قرار می‌گیرد و باتری ۲۰.۰ کیلووات ساعتی آن مسافت ۱۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نیسان از یک خودروی کوچک برقی کوچک برای ژاپن به نام ساکورا رونمایی کرده است که طراحی خود را از خودروی مفهومی IMk در سال ۲۰۱۹ گرفته است.

ساکورا، تنها ۱۳۳.۷ اینچ طول دارد و فقط در دسته خودروهای Kei قرار می‌گیرد؛ Kei  دسته خودروهایی را شامل می شود که بر کوچکترین کلاس خودرو‌های طراحی شده حاکم است. اندازه کوچک ساکورا به این معنی است که EV هرگز وارد بازار ایالات متحده نمی‌شود.

ساکورا از یک موتور الکتریکی با قدرت ۶۳ اسب بخار و ۱۴۴ پوند فوت گشتاور نیرو می‌گیرد. وزن خودرو ۲۳۵۹ پوند است، بنابراین نمی توان انتظار سرعت بالایی را داشت. نیسان حداکثر سرعت را کمی بیش از 128 کیلومتر در ساعت عنوان می‌کند.

نیسان می‌گوید یک باتری ۲۰.۰ کیلووات ساعتی طبق چرخه آزمایش ژاپنی مسافت 180  کیلومتری را فراهم می‌کند و می‌تواند به عنوان منبع انرژی عمل کند و نیسان ادعا می‌کند که این خودرو می تواند با شارژرهای خانگی نیرو تامین کند.

نیسان ساکورا معرفی شد

 

نیسان شعاع گردش ۱۵.۷ فوتی را به نمایش می‌گذارد و ساکورا به سیستم کمک راننده ProPilot نیسان و سیستم پارک خودکار مجهز شده است. همچنین حالت رانندگی با یک پدال وجود دارد تا کار‌ها هنگام پیمایش در خیابان‌های شهر آسان‌تر شود، در حالی که فضای داخلی دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۹.۰ اینچی و یک صفحه نمایش دیجیتال ۷.۰ اینچی است.

نیسان ساکورا معرفی شد

 

ساکورا را می‌توان در ۱۵ رنگ مختلف از جمله چهار گزینه دو رنگ داشت. ساکورا از تابستان امسال در ژاپن به فروش می‌رسد و قیمت آن با قیمتی کمتر از ۱۴۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها