کد خبر : 75637

نیسان نسخه داتسون را در هم می پیچد

نیسان نسخه داتسون را در هم می پیچد

یک دهه پیش نیسان به فکر افتاده بود که برند اقتصادی زیرمجموعه اش را احیا کند و برای مشتریان بازارهای نوظهور کم درآمد خودروی ارزان بسازد. سیاستی که نتیجه نداد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، این خودروساز ژاپنی در بیانیه ای خبری گفت: «نیسان در حال تمرکز روی مدل های اصلی و سگمنت هایی است که بیشترین منافع را برای مشتریان، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و به طور کلی کسب و کار داشته باشد. از این به بعد تولید محصولات مدل های ردی-گو redi-GO در کارخانه ی چنای Chennai متوقف خواهد شد.» البته محصولاتی که تا به امروز تولید شده اند، به فروش ادامه خواهند داد.

کارخانه ی داتسون در چنای هندوستان، آخرین کارخانه گروه خودروسازی نیسان بود که برای برند داتسون خودرو تولید می کرد. پیش از آن کارخانه های اندونزی و روسیه از حرکت باز ایستاده بودند.

نیسان این اطمینان را به مشتریان خود داده است که قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این محصولات ادامه خواهد یافت و مشتریان این برند را جا نخواهد گذاشت.

نیسان یک بار در سال 1981 به حیات برند داتسون خاتمه داده بود اما کارلوس قصن مدیر عامل وقت اتحاد رنو-نیسان در سال 2013 به فکر احیای آن افتاده بود و اعتقاد داشت که در بخش هایی از دنیا، خودروهای ارزان هنوز مشتری دارند. اما وی به اتهام سوءمدیریت مالی دستگیر شد و پیش از آن که در ژاپن محاکمه شود از آن کشور گریخت و به زادگاهش لبنان پناه برد که قراداد استرداد متهم با کشور ژاپن ندارد.

مرگ دوم داتسون را فروش ناامیدکننده ی محصولات این برند رقم زده است، درست زمانی که این خودروساز ژاپنی به انواعی از روش های به دنبال کاهش هزینه و افزایش حجم فروش است.

برند داتسون فروش محصولاتش را از سال 1931 به 190 کشور در جهان آغاز کرد و با این که احیای آن در سال 2013 با روزآمدی طراحی انجام شده بود اما در سال 2021 فقط 7000 دستگاه از آن به فروش رسید که دیگر ارزش حفظ کردن برای گروه خودروسازی نیسان را ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها