کد خبر : 40817

ضرر هفتگی فولکس واگن به دلیل کرونا

ضرر هفتگی فولکس واگن به دلیل کرونا

هربرت دییس، مدیر عامل فولکس در مصاحبه با کانال تلویزیونی زد دی اف آلمان گفت که اگر انتشار جهانی ویروس کرونا مهار نشود، اخراج های وسیعی در راه است چون همین حالا این خودروساز هفته ای 2.2 میلیارد دلار زیان متحمل می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در برنامه تاک شوی مارکوس لانز، دییس گفت که کارگران و کارکنان گروه خودروسازی فولکس واگن در سراسر دنیا 671 هزار هستند در حالی که فروش این گروه خودروسازی در خارج از کشور چین به صفر رسیده و اکنون این گروه به دنبال راهکاری است که تولید را از سر بگیرد، مخصوصاً در مکان هایی که جان کارکنانش به خطر نیفتد.

مدیر عامل فولکس در این مصاحبه گفت: «ما باید در مورد تولید فکری دوباره بکنیم. انضباطی که ما در کارخانه چین داشتیم، هنوز در کارخانه های آلمان محقق نشده است.» و در ادامه گفت: «فقط اگر مثل چین، کره و بقیه کشورهای آسیایی بتوانیم این مشکل را مهار کنیم، شانس عبور از این بحران بدون اخراج کارگر یا کارکنان را خواهیم داشت. چنین راهکاری نیاز به یک مداخله سریع و برنده دارد.»

تقاضای خودرو در چین روند افزایشی پیدا کرده اما تولید هنوز به نصف ظرفیت پیش از شیوع نرسیده است.

یکی از راهکارهایی که فولکس به دنبال آن است، از سر گرفتن تولید با حفظ فاصله ایمن کارگران در خط تولید است، افزایش سطح بهداشت و به کارگیری مواد ضدعفونی کننده است.

دییس می گوید: «ما در خارج از چین نه فروش داریم و نه گردش مالی، در حالی که هزینه ها و گردش مالی هفتگی این گروه خودروسازی از 2 میلیارد یورو بیشتر است.

گروه خودروسازی فولکس که صاحب برندهای آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، صعات و اشکودا است، سال 2019 بیش از 10.96 میلیون دستگاه خودرو فروخت. این خودروساز، صاحب برند موتورسیکلت دوکاتی و وسایل نقلیه سنگین مان و اسکانیا هم هست.

لوگو فولکس واگن

به گزارش فایننشال تایمز، فرانک ویتر، معاون مالی گروه خودروسازی فولکس واگن از بانک مرکزی اتحادیه اروپا خواست، خرید بدهی های کوتاه مدت را شتاب ببخشد تا خودروسازان از این بحران عبور کنند. از نظر وی، بانک مرکزی باید این سیگنال واضح را بفرستد تا از پیامدهای وخیم کاسته شود. بعد از آن که آمریکا 2.2 هزار میلیارد دلار برای مهار و جبران خسارت های این ویروس اختصاص داد، اتحادیه اروپا هم 750 میلیارد یورو را برنامه ریزی کرده است.

ویتر در این مصاحبه گفته است که فشار شدیدی در خصوص جریان ورودی پول ایجاد شده است، با این که این گروه خودروسازی منابع تأمین مالی متنوعی دارد اما در چنین بحران هایی تبدیل به نقدینگی هم با دشواری بیشتری رو به رو است.

این گروه خودروسازی ظرفیت انتشار 15 میلیارد اوراق تجاری یا commercial paper دارد ضمن این که در بین بانک ها هم تا 20 میلیارد یورو اعتبار برای زمانی دارد که بازار سرمایه به طور کامل تعطیل شود. با این حال هنوز وضعیت این شرکت آن قدر رو به وخامت نیست که به کمک های دولت برای عبور از این بحران نیاز پیدا کند.

در ماه مارس فروش خودروی سواری فولکس در در دنیا 40 درصد کاهش یافت. شاید این گروه خودروسازی مجبور باشد یک مجمع فوق العاده برای بازنگری در امور سال مالی 2020 در 7 ماه مه برگزار نماید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها