کد خبر : 40668

ضرر 3 میلیون دستگاهی کرونا به بازار جهانی خودرو

ضرر 3 میلیون دستگاهی کرونا به بازار جهانی خودرو

با این که سه میلیون دستگاه رقم کوچکی نیست اما صنعت خودرو می تواند از این صدمه بزرگ جان به در ببرد اما چون این لطمه فقط شامل حال خودروسازان نیست و کل اقتصاد دنیا را درگیر کرده است، بازگشت به وضعیت عادی، خیلی هم عادی نخواهد بود و به محیط کسب و کار و حمایت های احتمالی دولت ها بستگی خواهد داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، حالا که تمامی خودروسازان دنیا، تولید را متوقف کرده اند و هنوز معلوم نیست تا چه زمانی این تعلیق ادامه خواهد یافت، به طور طبیعی بعد از آغاز مجدد فعالیت، زمان زیادی نیاز است که تولید در این کارخانه ها به حالت عادی برگردد.

جی دی پاور پیش بینی می کند که تولید و فروش خودرو در سال 2020 نسبت به سال 2019، با کاهشی نزدیک به 3 میلیون دستگاه خودرو مواجه خواهد بود و به احتمال زیاد تعداد خودروهای فروخته شده در سال 2020 از رقم 14 میلیون دستگاه یا حداکثر 16 میلیون دستگاه بالاتر نخواهد رفت. پیش از شیوع و انتشار ویروس، پیش بینی جی دی پاور در خصوص تعداد خودروهای فروخته شده در سال 2020 رقم 16.8 میلیون دستگاه بود که با این اوضاع رسیدن به این رقم غیر ممکن خواهد بود.

جی دی پاور برای رسیدن به این رقم 3 میلیون، از اطلاعات منتشر شده از صنعت خودروی چین هم استفاده کرده است. حالا که چین به عنوان اولین کشوری که ویروس در آن انتشار یافته، اخبار امیدوار کننده ای از کنترل و مهار این ویروس منتشر کرده است.

در گزارش جی دی پاور آمده است: «برخلاف مواد خوراکی و صندلی هواپیما، خودرو یک کالای با دوام به حساب می آید و با توجه به تجربه سال های گذشته در این صنعت که از بحران های متعددی عبور کرده است، وقفه های کوتاه و میان مدت در فروش این کالای بادوام، در بلند مدت جبران می شود. بنابراین صنعت خودرو از این بحران ویروس هم عبور می کند و دوباره احیا می شود.»

بازار خودرو آمریکا

ماه مارس فروش خودرو با افت شدیدی رو به رو است و تا پایان ماه هم ادامه خواهد داشت. در شهرهای سیاتل و سانفرانسیسکو در آمریکا فروش 18 درصد افت کرده است.

با توجه به این که لیزینگ 1.8 میلیون دستگاه خودرو بین ماه های مارس و ژوئیه منقضی می شوند، خیلی از مشتریان مجبور می شوند که سری به نمایندگی های خودرو بزنند که ممکن است روند نزولی تقاضای خودرو را کمی تعدیل کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها