کد خبر : 38718

ویروس کرونا روزانه 6 میلیون دلار ضرر به خودروسازی جهان وارد می کند

ویروس کرونا روزانه 6 میلیون دلار ضرر به خودروسازی جهان وارد می کند

ویروس کرونا نشان داد که زنجیره جهانی عرضه از جمله صنعت خودرو تا چه حد وابسته به چین است. این شرایط باعث شده تولیدکنندگان جهانی به دنبال عرضه کنندگان دیگری مانند هند و تایلند باشند تا دوباره چنین خسارتی را متحمل نشوند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم،  به گفته یکی از مقامات صنعت خودروسازی در چین، برخی عرضه کنندگان قطعات در ووهان حالا به ذخایر خود روی آورده‌اند و این ذخایر به زودی تمام می شوند. مشکل دیگر در شبکه توزیع است که هنوز به شرایط عادی بازنگشته است.

 شهر ووهان در استان هبئی که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد، یکی از قطب های بزرگ خودروسازی چین و مقر خودروسازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی است. در 2018 ، بیش از 1.7 میلیون خودرو  به ارزش حدود 400 میلیارد یوان (57 میلیارد دلار) از خطوط تولید این شهر بدست آمد.

 با بسته شدن شهر ووهان از اواخر ژانویه، کارخانه های این شهر و مناطق همسایه آن آغاز به کار خود را تا پس از تعطیلات سال نوی چینی به تعویق انداختند.

  طبق گفته لی کوان، مدیر کمیته برگزار کننده نمایشگاه بین المللی قطعات خودروی چین، شرکت های مستقر در هبئی اجازه ندارند فعالیت خود را قبل از یازدهم مارس آغاز کنند و اگر محدودیت‌ها در این منطقه طولانی تر شود، خودروسازان خارجی باید چند هفته دیگر منتظر بمانند تا تولید به شرایط  عادی بازگردد.

 وی گفت:« حتی پس از آغاز تولید، یک ماه و نیم دیگر طول می کشد تا تولید به شرایط قبل از شیوع ویروس بازگردد».

 ویروس کرونا نشان داد که زنجیره جهانی  عرضه از جمله صنعت خودرو تا چه حد وابسته به چین است. این شرایط باعث شده تولیدکنندگان جهانی به دنبال عرضه کنندگان دیگری مانند هند و تایلند باشند تا دوباره چنین خسارتی را متحمل نشوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها