کد خبر : 40464

قیمت خودرو در سال جدید هنوز «کشف» نشده است!

قیمت خودرو در سال جدید هنوز «کشف» نشده است!

هر ساله با اتمام تعطیلات رسمی ابتدای سال بازار خودرو نیز فعالیت خود را هر چند نه به صورت جدی، آغاز می کرد و گروهی از خریداران از فرصت خلوتی خیابان ها استفاده کرده به بازار خودرو مراجعه می کردند به این ترتیب به اصلاح اقتصادی ، کشف قیمت خودرو در سال جدید از همین روزهای آغازین انجام شده و پس از سیزده نوروز فعالیت به حالت عادی باز می گشت. اما امسال هنوز خبری از کشف قیمت خودرو نیست.

به گزارش خودروتک، اگر در همین دو سه روزی که از پایان تعطیلات رسمی ابتدای سال گذشته سری به سایت های خرید و فروش خودرو زده باشید مشاهده می کنید که برخی فروشندگان فایل های جدیدی گذاشته اند که البته طبق تصمیم اتخاذ شده قیمت خودرو برای آنها درج نمی شود.امسال به دلیل رکود سنگینی از نیمه اسفند ماه 98 به این سو بر بازار خودرو سایه افکند، قیمت خودرو در سراشیب کاهش افتاد. در تعطیلات ابتدای سال نیز عملا قیمت خودرو به دلیل تعطیلی بازار قابل «کشف قیمت» نبوده است.

اما امسال پایان تعطیلات رسمی ابتدای سال به معنی آغاز فعالیت بازار خودرو نبوده است. به دلیل هشدارهای داده شده مردم خطر شیوع ویروس کرونا را درک کرده اند و از ترددهای غیرضروری به میزان زیادی کاسته شده است. از سوی دیگر نمایشگاه های خودرو اغلب فعالیت خود را به دلیل مقررات اعمال شده آغاز نکرده اند و عملا مبنایی برای کشف قیمت خودرو در سال 99 هنوز ایجاد نشده است.

به همین دلیل اگر با کسانی که خودروهای خود را برای فروش در سایت ها فایل کرده اند تماس بگیرید عملا با قیمت اعلامی مواجه می شوید که قیمت آخر سال گذشته است. این در شرایطی است که شرایط به گونه ای است که کاهش تقاضا همچنان کلیدی ترین عنصر بازار خودرو است و قیمت خودرو در سال جدید باید کمتر از قیمت خودرو در آخر سال 98 باشد.

از این رو احتمال اینکه که کسانی که اکنون و قبل از کشف قیمت خودرو در سال 99 اقدام به خرید خودرو به ویژه خودروهای پرتیراژ کنند، با زیان حاصل از کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده مواجه شوند هست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها