کد خبر : 76380

حاشیه سود خودروهای برقی فولکس به خودروهای احتراق داخلی رسید

حاشیه سود خودروهای برقی فولکس به خودروهای احتراق داخلی رسید

خیلی زودتر از برنامه، حاشیه سود خودروهای برقی در گروه خودروسازی فولکس واگن همتراز با حاشیه سود خودروهای احتراق داخلی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، آرزوی همه خودروسازان برتر دنیا است که کسب و کار فروش محصولات برقی آنها به قدری سودبخش باشد که آن را جایگزین کسب و کار فروش محصولات بنزینی درون سوز کنند.

به گفته ی هربرت دییس Herbert Diess مدیر عامل فولکس واگن، بر اساس برنامه، سه سال وقت نیاز بود که حاشیه سود برقی ها به بنزینی ها نزدیک شود اما چون وضع مالی این گروه خودروسازی در حال حاضر بسیار خوب است می تواند برخی از فعالیت ها را جلو بیندازد و از برنامه جلوتر باشد. دییس در جمع جلسه سالانه سهامداران گفت: «ما از طریق مدیریت بحران موفق شدیم به وضعیت مستحکمی از لحاظ مالی برسیم و استقامت خود را تقویت کنیم.»

دییس می خواهد گروه خودروسازی فولکس واگن تا سال 2025 از خودروسازی آمریکایی تسلا سبقت بگیرد و به مقام اول فروش خودروهای برقی در جهان دست پیدا کند. گروه خودروسازی فولکس واگن با داشتن برندهای متنوع، بخش های مختلف بازار از پرتجمل [لاکچری] و ممتاز گرفته تا خودروهای ارزان بازار خودروی دنیا را پوشش می دهد. سال گذشته [2021] فولکس موفق به تحویل 452 هزار دستگاه خودروی برقی تمام باتری به بازار جهانی شد و می خواهد تا سال 2030 [یعنی کمتر از 8 سال] نیمی از محصولاتش تمام برقی باشند. برنامه فولکس، تولید 800 هزار دستگاه خودروی برقی در سال 2022 و 1.3 میلیون دستگاه در سال 2023 است.

به گفته ی مرات آکسل Murat Aksel  معاون تدارکات فولکس امسال هم به دلیل افزایش قیمت مواد خام قیمت خودروها افزایش خواهد یافت.

دییس همچنین از عرضه اولیه عمومی خودروسازی پورشه خبر داد و گفت به دلیل زمان بندی مناسب، فصل چهارم سال 2022 موقعیت مناسبی برای این کار خواهد بود.

اولیور بلومه Oliver Blume  مدیر عامل این خودروساز اسپورت هم گفته است تصمیم نهایی برای ورود پورشه به مسابقات فرمولا1 بسیار ارزنده است.

فولکس در ماه آوریل اعلام کرد که سه برند فولکس، پورشه و آئودی از این گروه خودروسازی آمادگی ورود به مسابقات بین المللی خودرو را پیدا کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها