کد خبر : 75899

توسعه فعالیت های فولکس واگن در کارخانه چاتانوگا آمریکا

توسعه فعالیت های فولکس واگن در کارخانه چاتانوگا آمریکا

منبع آگاه به رویترز اعلام کرد که فولکس واگن در حال بررسی توسعه کارخانه چاتانوگا خود در ایالات‌‌‌متحده برای تولید پیکاپ الکتریکی و مینی‌‌‌بوس جدید ID.Buzz است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، این اقدام به خودروساز آلمانی کمک می‌کند تا سهم بازار خود را در آمریکای شمالی، منطقه‌‌‌ای که در ماه مارس به عنوان منطقه‌‌‌ای با بیشترین پتانسیل رشد شناخته شد را افزایش دهد اما چند سال قبل از سال ۲۰۲۱ سودآور نبود.

فولکس واگن در ماه مارس اعلام کرد که تولید خود را در نتیجه جنگ در اوکراین به چین و ایالات‌‌‌متحده منتقل می‌کند.

این خودروساز قصد دارد طی ۵ سال آینده حداقل ۱/ ۷ میلیارد دلار در آمریکای شمالی سرمایه‌گذاری کند و تا ۸ سال آینده ۲۵ خودروی الکتریکی جدید را به این کشور اضافه کند، با این هدف که ۵۰‌درصد از فروش تا آن زمان الکتریکی باشد.

کارخانه چاتانوگا، تنها کارخانه در ایالات‌‌‌متحده است که مدل‌‌‌هایی از جمله پاسات و اطلس تولید می‌کند و تولید آزمایشی کراس اوور الکتریکی ID. ۴ را در ماه مارس آغاز کرد تا برای عرضه در پاییز آماده شود.

یکی از مدیران ارشد این شرکت در ماه مارس گفت: ID.Buzz ابتدا از کارخانه فولکس واگن هانوفر وارد می‌شود اما در نهایت می‌تواند در ایالات‌‌‌متحده یا مکزیک مونتاژ شود. 

بررسی‌‌‌های گذشته حاکی از این بود که این خودروساز آلمانی در حال برنامه‌‌‌ریزی برای ایجاد کارخانه تولید دوم در ایالات‌‌‌متحده است و ظرفیت تولید خود را در آنجا به ۶۰۰‌هزار خودرو در سال افزایش می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها