کد خبر : 74322

اولین تاکسی پرنده 4 نفره دنیا + تصاویر

اولین تاکسی پرنده 4 نفره دنیا + تصاویر

مهندسان کمپانی AeroMobil در اسلوواکی به تازگی از نخستین تاکسی پرنده دنیا با چهار سرنشین رونمایی کرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس؛ نخستین تاکسی پرنده دنیا با چهار سرنشین موسوم به AM NEXT ساخت مهندسان اسلوواکی است که قرار است تا 5 سال آینده وارد ناوگان مسافربری شود.

این تاکسی که دومین مدل از نیمه سوپر اسپرت است، جزء وسایل نقلیه هواپیمایی نیمه سبک قرار می گیرد قادر است در کم تر از سه دقیقه حالت های مختلفی به خود بگیرد.

شرکت سازنده این تاکسی پرنده امیدوار است که خدمات حمل و نقل هوایی باعث صرفه جویی قابل توجه در زمان مسافران هنگام سفرهای 160 تا 800 کیلومتری بین شهرهای بزرگ شود.

مسافران در داخل این تاکسی می توانند از راحتی فضای تک نفره هر صندلی استفاده کرده و کارهای خود را انجام دهند، بازی و استراحت کرده و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند. 

هنوز جزئیاتی در مورد هزینه تاکسی پرنده یا قیمت هایی که از مسافران دریافت می شود، منتشر نشده است.

تاکسی AM NEXT دومین خودروی پرنده مدل 4.0 کمپانی  AeroMobil است که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی هوایی پاریس که در فرودگاه پاریس در ژوئن 2017 برگزار شده بود، رونمایی شد. 

خودروی پرنده مدل 4.0 خودروی شخصی دو سرنشین است که می تواند با حداکثر سرعت 360 کیلومتر در ساعت پرواز کند. حداکثر سرعت این خودروی پرنده در جاده 160 کیلومتر در ساعت است. این تاکسی پرنده بین 1/3 تا 1/6 میلیون دلار قیمت دارد و مالکان آن نیز برای استفاده از آن در هوا به گواهینامه خلبانی نیاز دارند. 

به گزارش سیناپرس، اما تاکسی پرنده جدید با ظرفیت چهار سرنشین راه حل بهتری در مقایسه با نمونه قبلی است و برای سفرهای طولانی تر کاربردی تر است.

هنوز اطلاعات دیگری از این تاکسی پرنده عنوان نشده است. این کمپانی اشاره کرده است که کل بازار خدمات حمل و نقل هوایی تنها در آمریکای شمالی از ارزشی حدود 70 میلیارد دلار در سال برخوردار است.

خودروها و تاکسی های پرنده این کمپانی ماحصل بیش از 10 سال تحقیق و توسعه گروه مهندسان و طراحان است که همگی عضو شرکت های بزرگ دنیا چون BMW، آستون مارتین، مک لارن، مرسدس بنز و فراری هستند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها